Hold your head up high !

01-11-2014 : De Heracliden C1- Poolster C1

Zaterdagmorgen om 8 uur stond iedereen op de parkeerplaats om te vertrekken naar Uithuizermeeden. We wisten dat dit geen makkelijke tegenstander zou worden. Toen we aankwamen zochten we de kleedkamer op en gingen ons met een goed gevoel aankleden aangezien de overwinning van vorige week op Winsum. We liepen naar het tweede veld om de warming-up te doen en wat mij opviel was dat het eerste veld er keurig netjes uitzag en mooie goals in tegenstelling tot het veld waarop wij moesten voetballen. Met de warming-up konden we de lijnen amper zien dus dan moesten we maar vertrouwen op de vlaggenist. Vlak voor de wedstrijd gingen we nog even de kleedkamer in om nog even wat te drinken etc.

We liepen het veld op en het viel op dat hun fysiek sterke jongens hadden lopen dus wij moesten slim spelen. De scheidsrechter floot af en hun begonnen heel sterk en snel voetballend te spelen en wij liepen er achter aan met gevolg dat hun al snel de eerste twee in de 4e en de 7e minuut scoorden. We moesten de knop omzetten en goed gaan voetballen en de tweede duels winnen maar dat wou echter niet lukken. In de 23e minuut ging Poolster wisselen; Jacco, Frank en Wisse gingen eruit en Colin, Sander en Aaron kwamen erin. We begonnen ietsje beter te voelballen en we zetten een paar goede aanvallen op en dat beloonde in de 29e minuut uit in een doelpunt van Migѐl waarbij de keeper kansloos was. Een mooi doelpunt! Maar we moesten nou doorzetten en dat wou niet echt lukken aan onze zijde. De scheids floot af voor de rust en we mochten naar de kleedkamer. In de rust gingen we met elkaar bespreken hoe we sommige dingen beter konden doen. (2-1)

De scheidsrechter zei dat we weer naar het veld konden en we gingen heen en hopen op een goed resultaat. Wij hadden aftrap en begonnen een beetje rond te spelen maar hun zaten er steeds tussen en dan was het ook na 6 minuten spelen ook een goal voor De Heracliden in de 41e minuut. Wij wisten dat hun geen beter team als ons hadden maar het leek wel of wij soms een beetje bang waren voor de tegenstander. Het slechte voetbal ging bij ons maar door en dan weet je dat de doelpunten gaan vallen voor hun en in de 47e minuut (4-1) Het ging ongeveer tien minuten goed voor ons maar dat kon niet eeuwig zo zijn. En in de 61e minuut viel de bal er weer in met een beetje een blunder van mij want ik mocht de bal niet meer in handen pakken dus kwam de bal zo in de voeten van hun spits. We wisten dat het voorbij was en lieten de koppen ook hangen en we wisten niet zo goed meer wat we allemaal moesten doen en dan heb je in de laatste minuut ook de laatste treffer van de wedstrijd. (6-1)

Een teleurstellende nederlaag van onze kant. De sfeer was ook niet te best na de wedstrijd , de leiders hadden hun zegje gedaan en ik ook. Het was wel goed dat ik nog een aantal keer de bal had tegen gehouden anders waren we hier met grotere cijfers weggegaan. We moeten deze wedstrijd dus maar snel vergeten en weer vooruitkijken naar de trainingen en volgende week zaterdag. Dus koppen omhoog houden!

Mark Raangs ( keeper Poolster C1)