Jeugd Poolster en Holwierde door als SJO

Afgelopen donderdag, 18 april, werd er een informatieavond door beide besturen gegeven in “Baaiermerstee”. Er kwamen in totaal ruim 40 (jeugd)leden, ouders, verzorgers op deze informatieavond af.

De titel in de uitnodiging: “van ST naar SJO”, gaf al aan dat dit onderwerp centraal zou staan tijdens deze avond. Maarten Jan en Henk blikten middels een PowerPointpresentatie  terug op de goede samenwerking. Er werd met grafieken aangetoond dat beide verenigingen teruggaan in ledenaantal.

Tevens liet de grafiek zien dat we juist weer licht groeien sinds de samenwerking.  Alle aanwezigen waren het na de presentatie er wel over eens dat beide verenigingen niet zonder elkaar kunnen en door samenwerking elkaar goed kunnen ondersteunen in het compleet maken van jeugdteams! Er werd ook gekeken naar het verschil tussen een ST en een SJO. Er werd uitgelegd dat het o.a. vanwege praktische zaken beter is om een SJO te vormen. Door als SJO verder te gaan kunnen we nu bijvoorbeeld knopen doorhakken ten aanzien van voetbaltenues. De jeugdtenues van beide verenigingen zijn namelijk aan vervanging toe. Nu kunnen we als SJO nieuwe tenues voor alle teams aanschaffen. In dat kader hopen we wel genoeg sponsoren te vinden om vanaf het nieuwe seizoen alle jeugdteams in het nieuw te kunnen steken. Voor beide verenigingen een behoorlijke uitdaging. Dus mocht u nog een sponsor weten, geef dit dan a.u.b. door aan de sponsorcommissie van Poolster of Holwierde.  Het nieuw te kiezen tenue wordt volledig anders dan die van beide verenigingen. Hiermee willen en kunnen we nog beter laten zien dat de jeugd van beide verenigingen nu één is! Tijdens de avond werd er ook gesproken over de naam van de SJO. Sommige aanwezigen gaven aan dat ze graag een compleet nieuwe naam voor de SJO willen hebben. Beide besturen hebben dit ter overweging meegenomen.

Gaan (jeugd)leden er iets van merken dat we een SJO gaan vormen, i.p.v. een ST?
Ja, vanwege de aanschaf van nieuwe tenues.

Merken ze er nog meer van?
Nee, feitelijk blijft alles zoals het is! Praktisch gezien zal het achter de schermen iets veranderen, maar dat is dan om het werkbaarder te maken.

We zijn blij dat alle aanwezigen enthousiast reageerden en dat men vertrouwen heeft in de ingeslagen weg, want Poolster en Holwierde kunnen elkaar écht versterken!