Jubileumdag; de avond

Iets na 18:00 uur werden de ereleden en de hoofdsponsor ontvangen in de bestuurskamer waar, onder het genot van een hapje en een drankje, oude tijden al snel de revue passeerden. Uit handen van Jan en Thea van der Ploeg ontving het huidige bestuur een aantal hele oude spelerspassen. Een erg mooi gebaar en afgesproken werd dat de passen ingelijst zullen worden een prominente plaats in ons nieuwe clubhuis zullen krijgen. Hiermee gaat een stuk historie niet verloren maar blijft op deze manier onderdeel van de club. Ook een wedstrijdbal werd aan de vereniging geschonken, onze hartelijke dank.  Helaas moesten we in 2017 afscheid nemen van erelid Gerard Buiskool-Leeuwma en begin dit jaar van Eijse Mollema.

Ook een delegatie van het bestuur van v.v. Holwierde stapte de bestuurskamer binnen en feliciteerde iedereen met het jubileum en overhandigde ons een mooi cadeau. Erg attent van onze buurvereniging en natuurlijk partner van onze nieuwe SJO (PHC'23)

Tijdens het eten van de heerlijke versnaperingen van "De Vesting" voelde je al een lichte spanning op komen zetten van de twee teams die het later op de avond tegen elkaar op gingen nemen. Veel oud-spelers zochten hun voetbalschoenen weer op om zodoende mee te doen met deze toch wel belangrijke wedstrijd, je wilt het immers niet afleggen tegen de jonkies van Poolster 1. Toch leek het wel of de spanning bij Poolster 1 meer toe begon te nemen dan bij de "oudere" garde. Zij hadden immers niks te verliezen. De huidige selectie liet het mixtoernooi lopen om toch fit aan de aftrap van de wedstrijd te kunnen staan.

Met de vrolijke ballonnenbogen voorop kwamen de jeugdspelers aan de hand van de voetballers het kunstgras op, de rijen werden opgesteld voor het publiek, de foto's werden gemaakt en dan kon de wedstrijd gaan beginnen. Maar niet voordat hoofdsponsor Klaas ter Veer naar de middenstip werd geroepen om een bos bloemen in ontvangst te nemen. Dit naar aanleiding van nieuwe tenues die Poolster 1 deze wedstrijd voor het eerst mocht dragen en waar spelers en vereniging maar wat blij mee zijn. Wist u dat Autobedrijf Ter Veer al 23 jaar onze hoofdsponsor is? Een belangrijke partner van de vereniging en bovenal fanatiek supporter!

Onder leiding van scheidsrechter Klompien en grensrechters Eelco Lubbers en Hendrik Moesker werden de eerste balbewegingen gadegeslagen door zo'n 100 toeschouwers. Poolster 1 liet direct zien wat de plannen waren, de serieuze koppies spraken boekdelen, en de oud-spelers moesten even schakelen. Het was niet zo heel verwonderlijk dat het al vlot 1-0 voor het huidige 1e elftal stond. Na 30 minuten was de eerste helft ten einde en gingen spelers en supporters de rust in met een 4-0 stand.

Na de rust, er werd door oud-Poolster 2004/2005 frequent doorgewisseld door trainer Gerrie Koster en secondanten Gezienus Uilhoorn en Mark van Dam, kwam het huidige 1e elftal met een heel pak aan nieuwe, frisse spelers. Ook nu werd er vlot gescoord. Toch wisten de oudjes steeds verder naar voren te komen om in elk geval een eretreffer te kunnen maken. Een paar minuten voor tijd leek er een overtreding te worden begaan maar Klompien wilde niks weten van een cadeautje en zodoende moest oud-Poolster op een andere manier ervoor zorgen een doelpunt te maken. En zowaar, na een goed opgezette aanval kwam de bal voor de voeten van de inlopende Johan Koerts die een minuut voor tijd de bal, al vallend, binnen kon tikken en daarmee de stand op 7-1 bepaalde.

Na dit duel togen de aanwezigen naar het feestplein om aldaar te gaan beginnen aan het feestje met o.a. DJ Julian. Maar eerst was het nog tijd voor wat plichtplegingen. Erelid Peter Zandt trok de winnende loten uit de bus (zie website voor de uitslag) en daarna had voorzitter Hendrik Moesker het woord en gaf een blik op de afgelopen jaren waarin hoogte- en dieptepunten werden aangehaald. Als klap op de vuurpijl werden Ria van Kooten-Buitenwerf en Alje Boer door de voorzitter benoemd als erelid van de voetbalvereniging Poolster vanwege tientallen jaren zich in te hebben gezet voor de club in bestuur en diverse commissies.

De sfeer zat er na deze formaliteiten snel goed in en het was gezellig druk op het plein, dat gezellig ingericht was. Het was prima weer, het muziek van DJ Julian en DJ Andre viel in de smaak en de voetjes gingen van de vloer. Ook het horecagedeelte had het druk en er werden goede zaken gedaan. Om 01:00 uur stopte de muziek en had de bel voor de laatste ronde geklonken. Na wat napraten en opruimen verlieten de bezoekers en ook de vele vrijwilligers moe maar voldaan het feestterrein. De volgende middag stonden er weer 10-15 personen klaar om het hele terrein weer op te ruimen en achter te laten alsof er niets was gebeurd.

Iedereen heel hartelijk dank voor deze zeer geslaagde jubileumdag!