Jubileumdag; de middag

Nadat de jongste leden en vriendjes of vriendinnetjes de ochtend hadden voltooid kwamen de eerste senioren, dames en oudste jeugd in actie. Goed en leuk om te zien waren de oud-leden die langzaamaan maar al op tijd binnen kwamen druppelen om in de avond deel te nemen aan de jubileumwedstrijd. Ook andere oud-leden of oud-Spijksters kwamen langs om even weer die sfeer van Poolster op te snuiven. Adri van Kooten had heel veel tijd gestoken in het uitzoeken en selecteren van foto's van Poolster en deze op canvasdoeken per decennium af laten drukken. Het gaf een mooi beeld van 90 jaar Poolster en velen van ons konden mooie herinneringen ophalen aan de hand van de getoonde plaatjes. Een geslaagd project en de doeken zullen in het nieuwe gebouw een mooie plek krijgen zodat de historie op deze wijze blijvend aanwezig zal zijn. Adri, heel erg bedankt voor de vele arbeidsuren.

Het middagprogramma bestond uit een mixtoernooi van bovengenoemd gezelschap en gelukkig voor hen, de toeschouwers en de organisatie werd het droog en deed het zonnetje haar best om zich te laten zien. De wedstrijden werden op een gemoedelijke wijze gespeeld met hier en daar een lolletje, zoals het hoort, maar toch ook wel weer met de wil om te winnen.

Aan de kinderen die 's middags aanwezig waren was ook gedacht. Twee vrolijke springkussen bij de ingang van het feestterrein, het schminken - waar op den duur een file ontstond - en ook de tattoos vonden gretig aftrek bij kinderen èn volwassenen! Kelly Bos had het er maar druk mee om alle gezichten om te toveren in prachtige creaties terwijl Marleen Buitenwerf met Esmee en Elsa zorgden voor prachtige glittertattoos. Een slushpuppymachine met blauw en rode koude drank was opgesteld om de kinderen te voorzien van iets verfrissends.

Aan het eind van de middag bleek het team van Newcastle United het sterkst en streken met de spreekwoordelijke eer.

Inmiddels was ook de catering van De Vesting aanwezig en de broodjes hamburger, saté, braadworst en gehaktballen vlogen over de toonbank. Later die avond werd er zelfs aangevuld omdat de voorraad lekkers hard terug liep.

Van de middag kunt u onder ook weer een aantal foto's bewonderen maar de eerste foto's geven een beeld van de opbouw van het feestplein en voorbereidingen 'achter de schermen'. Vele handen maken licht werk en gelukkig waren er veel mensen bereid een handje te helpen. Uiteraard onze hartelijke dank!