Kampioen wint van Poolster D1

Nadat zaterdagochtend de Poolster velden werden afgekeurd was het dit weekend alleen te doen om de uitwedstrijden. Poolster D1 speelde vandaag de uitwedstrijd tegen de kampioen van de eerste klasse. Een stadse ploeg met ontzettend veel voetballend vermogen in huis. Een elftal met technische voetballers en in de as van het veld een paar sterke spelers.

Het zou op voorhand een lastige wedstrijd worden, toch gingen we de wedstrijd vol vertrouwen in. Thuis werd deze wedstrijd nipt gewonnen door Mamio. (3-4). Vandaag hoopten we op een soort gelijke strijd waarin beide teams elkaar naar een hoger platvorm zouden trekken. Helaas bleek na de eerste helft dat deze wedstrijd niet zo zou verlopen als bij ons thuis.

Poolster trad aan in een 1-4-3-3 systeem dat gebruikelijk is voor de jongens. Aniek verdedigde vandaag de goal. De achterhoede bestond uit, Nik, Tom, Remco en Koert-jan. Jelte, Ian en Kevin vormden het gebruikelijke driehoekje in het midden. Voorin speelden Veerle, Milan en Erwin. Jeroen begon vanaf de kant. Poolster hield niet lang stand. Mamio gaf vanaf de eerste minuut vol gas en liet bij vlagen zien dat ze heel goed kunnen combineren en voetballen. Dit legde vanaf de eerste minuut een flinke druk op de achterhoede van spijkster jeugd. Vanuit een corner volgde dan ook de op dat moment vierdiende 1-0. Daarna ontstond een fase waarin Poolster langzaam op schoof naar voren. Net nadat Jeroen, Koert-jan verving viel uit de counter de 2-0. Een steekpass verraste de achterhoede en leidde tot de 2-0. Daarna ging het hard. Vanuit een schitterende vrije trap in de kruising de 3-0. Van 11 meter de 4-0. En net voor rust vanuit een counter de 5-0. Kort gezegd wedstrijd gespeeld.

In de rust concluderende wij als team dat we niet in de duels konden komen. De spelers waren te behendig op deze prachtige kunstgrasmat. Hierdoor liep iedereen elke keer achter de feiten aan. Daarnaast stond er een serieuze en zeer goede scheidsrechter op de wedstrijd die het kort hield. Verkeerde ingooien werden consequent bestraft en dit gelde ook voor het opzichtig duwen en breed maken van het lichaam. Dit was niet in het voordeel van de uitploeg kan ik u gerust vertellen. Wij moeten het hebben van het knokken voor de meters, en het werken als ploeg. Mamio daarin tegen kan als ze ruimte krijgen fantastisch voetballen en combineren. Deze ploeg is alleen te verslaan door als team heel hard te werken en te duelleren, uiteraard op een eerlijke manier!

In de tweede helft werd het werken en het korter dekken beter. Dit zorgde ervoor dat het voetballend wat minder werd bij Mamio. Hierdoor kwamen we wat beter in de wedstrijd. Nadat de tegenstander uit was gelopen naar een 7-0. Kreeg Poolster een paar mogelijkheden om de eer van de dag te redden. De 7-1 werd gescoord door Kevin die uit een indirecte vrije trap (Na de overtreding: terugspelen op de keeper)   op de vijf meter lijn raak schoot. De eindstand werd bepaald door in de laatste minuten de 8-1 binnen te schieten.

Na afloop kunnen we concluderen dat we vandaag niet in de wedstrijd zijn gekomen. We kwamen niet tot nauwelijks in de duels en hierdoor kreeg de thuisploeg veel te veel ruimte. Dit zorgde ervoor dat zij het baltempo tot een hoog niveau kregen en lieten zien dat ze bijzonder goed kunnen voetballen. We kunnen concluderen dat Mamio D1 een terechte kampioen is van de eerste klasse. Wij als groep kwamen er vandaag niet aan te pas wat jammer is gezien onze goede serie van de laatste wedstrijden. Volgende week zijn we vrij en daarna gaan we nog 4 prachtige thuiswedstrijden spelen. Tijdens deze wedstrijden kunnen we aan onze dorpsgenoten laten zien wat we kunnen en waar we toe in staat zijn!