Karakter brengt F1 wederom 3 punten

Vandaag een dikke pot tegen Noordwolde. Onze voetballer was thuis niet vooruit te branden, en ik hoop dat ie in het veld doet waarvoor ie aangenomen is.

Als ze de peptalk met de coaches hebben gehad, wordt de aftrap genomen. Geconcentreerde snoetjes, van plan om er weer een succes van te maken. Het is lastiger geworden, nu ze eerste klasse voetballen. De wedstrijden zijn loeispannend, en de jongens moeten hard werken om zichzelf te bewijzen.

De eerste goal, wordt al snel door de tegenstanders langs Lex’ voeten gezet, en even is er langs de kant de angst dat ze het bijltje er bij neer gaan gooien. Niets is minder waar, de lichtjes in de oogjes beginnen te schitteren, en ze nemen het balbezit over, om het de rest van de wedstrijd te behouden. Ruben waagt een schot op de goal, die naast gaat. Dan neemt ie een corner die hij met een draaibal uit schiet. De nieuwe poging geeft onrust en vele kansen bij het doel. Nieuwkomer Thijn heeft een heftig onderonsje met een tegenstander, maar weet zich kranig te weren en met een monstervoorzet geeft hij een kans voor Poolster, die helaas naast wordt geschoten. De spirit is er, en de jongens bijten zich vast in de wil te winnen.

De veters van Koen zijn onderwerp van gesprek langs de lijn, maar Koen laat zich het veld niet uitroepen, en rent stug door, losse veter of niet, er moet gevoetbald worden. Joris v/d Woude neemt de bal aan, maar heeft het moeilijk met de verdediging van de Noordwolders. Ook zij zijn gebrand op een overwinning, en worden goed gecoacht langs de lijn. Björn probeert een mooie voorzet te geven, maar als die niet wordt opgemerkt, is de kans alweer verkeken. Hij laat het er niet bij zitten, en doet weer een poging, maar schiet over. Ze willen te graag. Een corner van Ruben wordt nu mooi diep het veld in geschoten, en goed aangenomen. Geen goal door deze voorzet, maar veel kansen waarvan er een uiteindelijk in de laatste minuut door leutje Baar wordt benut. Het is 1-1. Opgelucht gaan ze richting ranja.

Na de rust, is de vastberadenheid, te gaan winnen, nog steeds aanwezig, maar de coachende woorden van JP en Klaas in de kleedkamer hebben een zekere rust gebracht. Ze spelen goed over, kijken beter en het is mooi om te zien en te horen, dat ze elkaar tijdens de wedstrijd aanspreken. Jelle staat sterk in de verdediging, en af en toe waagt ie het een stukje naar voren te rennen, om de bal dichter bij de goal te brengen. Thijn moet nog een beetje wennen, maar krijgt steeds meer zelfvertrouwen en ruimte om zijn kwaliteiten te laten zien. Joris Dijkstra rent heen en weer over het veld, en het overzicht is bij mij een beetje zoek, er is bijna niet door de verdedigende gele muur heen te breken. Ook Noordwolde heeft zeggen gehad in de kleedkamer. Björn weet zich een weg te banen door de muur, en scoort! Hij voelt zich de “man of the match”, en rent terecht stralend over de groene mat. Dit hadden de jongens even nodig. Nu is het zaak af te maken, waarvoor ze zijn gekomen, ze nemen nog meer balbezit en blijven fel voetballen. Net als Ruben een sprintje wil trekken, gaat ie onderuit. Blijkt een paar noppen in z’n scheenbeen te hebben gekregen. Bij nadere inspectie bleek het geen gecompliceerde breuk, en kon hij opstaan om de vrije trap te nemen. De tegenstander, die de actie op z’n geweten had, werd er door de coach even op aangesproken, “zo doen we dat niet”. Het is een sportief potje voetbal vandaag, in de zon op ons eigen veld. Thijn rent alsof het een lieve lust is, en ziet een kans, benut deze en scoort de goal van z’n leven! Meedoen met F1 en ook nog scoren! Zijn weekend kan niet meer stuk. Boris neemt in de laatste minuten ook nog even de bal aan z’n schoenen, en laat hem niet afpakken. rent door, en schiet het laatste doelpunt binnen de lijn! Ook zijn weekend is nu goed, z’n blik is onbetaalbaar! Het is 4-1 en er wordt afgefloten! Het is een begin van een mooi paasweekend met een mooie wedstrijd tegen dit enthousiaste, vrolijke, sportieve Noordwolde.

F1 04-04-2015-2 F1 04-04-2015-3 F1 04-04-2015-4 F1 04-04-2015-5 F1 04-04-2015-6 F1 04-04-2015-7 F1 04-04-2015-8 F1 04-04-2015-9 F1 04-04-2015-10 F1 04-04-2015-11 F1 04-04-2015-12 F1 04-04-2015-13