Koninklijke onderscheiding voor Alje en Klaas

In augustus 2023 werd Poolster benaderd om medewerking te verlenen aan een Koninklijke aanvraag voor Alje Boer en Klaas Kooistra. Dit hebben we natuurlijk gedaan en zo zijn beide mannen afgelopen vrijdag benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau.  Poolster feliciteert Alje en Klaas met deze benoeming!

Alje Boer
Alje kwam eind jaren 90 naar Spijk en liet daar zijn toenmalige club TEO uit Ten Post achter.

Alje had het daar best moeilijk mee maar toch werd Poolster zijn nieuwe cluppie. Hij speelde zelf nog zijn wedstrijden maar was vooral actief en geïnteresseerd in de jeugd.  Hij nam de rol van jeugdvoorzitter op zich en trad toe in het bestuur van Poolster op 25 oktober 1999.

Alje was enthousiast en straalde dat af op anderen. Hij was altijd aanwezig, ook bij verre uitwedstrijden van jeugdteams was Alje te vinden en dat werd gewaardeerd.

Stak zijn mening niet onder stoelen of banken en ook dat was belangrijk om vooruit te komen. Onder zijn leiding werd het beste van de vrijwilligers gevraagd en daarmee stond de jeugdafdeling van Poolster er goed op.

Ook de fluit werd door Alje wekelijks gehanteerd, of het nu een wedstrijd van de junioren was of dat een seniorenelftal moest worden gefloten, Alje trok met plezier zijn zwarte scheidsrechterstenue aan en zorgde zo dat anderen konden voetballen.

Alje werd actief als penningmeester van de vereniging en wist vooral ervoor te zorgen dat er nagenoeg geen achterstanden waren in betaling van contributie. Dit was te danken aan zijn volharding om steeds maar de betreffende mensen op te bellen, aan te spreken.

Nam met zijn financiële achtergrond plaats in de sponsorcommissie waar hij zorgde voor de afhandeling van de contracten en ook hier de betaling van sponsorgelden in de gaten hield.

Klaas Kooistra
Klaas is onlosmakelijk verbonden met V.V. Poolster. Hij zit in de sponsorcommissie, is bestuurslid en leider geweest, vlagt bij het eerste elftal, zorgt er bij iedere thuiswedstrijd voor dat er een programmaboekje is, is seniorencoördinator en regelt de scheidsrechters voor het tweede en derde elftal. Tevens zorgt hij ervoor dat er bij iedere thuiswedstrijd prijzen zijn voor de verloting. Ook heeft Klaas jaren lang de banketstavenactie gecoördineerd.

In de jaren `90 wordt Klaas leider van een seniorenteam. In die tijd helpt hij ook mee als vrijwilliger tijdens de bazar. Een activiteit dat lange tijd jaarlijks terugkeerde en waar veel geld mee opgehaald werd.

Klaas zit vanaf 1997 (tot heden) in de sponsorcommissie. Hij zorgt er met andere personen voor dat Poolster o.a. sponsorborden langs het veld heeft staan en dat er wedstrijdballen worden aangeboden. De commissie zorgt ervoor dat er ieder jaar voor duizenden euro`s wordt gesponsord en dat alle teams in mooi tenue lopen.

Sinds 2011 vlagt Klaas hij bij het eerste elftal.

Klaas is op dit moment ook nog altijd seniorencoördinator. Hij zorgt er met anderen voor dat alle seniorenteams elke zaterdag weer in de wei staan en dat men een scheidsrechter heeft.