In memoriam: dhr. G. Buiskool-Leeuwma

Woensdag bereikte ons het  droevige bericht dat ons erelid en tevens oudste lid dhr. G. Buiskool Leeuwma in de nacht van dinsdag op woensdag om 02.00 uur is overleden. Dhr. Buiskool Leeuwma (90 jaar) heeft veel voor onze vereniging betekend waarvoor wij hem zeer erkentelijk zijn.

Dhr. Buiskool Leeuwma is bestuurslid geweest tussen 1952-1985. Waarvan 32 jaar als voorzitter. Gedurende deze periode is hij betrokken geweest bij vele hoogtepunten binnen de vereniging, waaronder: de bouw van het gymgebouw met kleedkamers en de aanleg van het Sportpark Oldencate. Dhr. Buiskool Leeuwma werd benoemd als erelid bij de viering van het 40-jarig bestaan  van de vereniging in 1973. Daarnaast heeft de KNVB dhr. Buiskool Leeuwma de Gouden Speld toegekend. Dhr. Buiskool Leeuwma was zeer betrokken bij de v.v. Poolster. Via zijn sociale contacten en krant en media was hij nog goed op de hoogte van het wel en wee van de vereniging.

Dhr. Buiskool Leeuwma werd dinsdagavond (4-4-2017) onverwacht opgenomen in het ziekenhuis en is aldaar in de nacht van dinsdag op woensdag op de respectabele leeftijd van 90 jaar om 02:00 uur overleden. In dhr. Buiskool Leeuwma verliezen we een bijzonder geliefd lid van onze vereniging.

Op zaterdag 8 april 2017 zal stilgestaan worden bij het overlijden van dhr. Buiskool-Leeuwma met een minuut stilte bij de thuiswedstrijden van de senioren en oudere jeugdelftallen.

Namens bestuur, leden, donateurs, sponsors en andere betrokkenen wensen we de familie en vrienden veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.