Mooie zege Poolster 2 in Bedum

Het was de eerste echte koude zaterdag van dit seizoen en dat maakte dat de toeschouwers in Spijk dik gekleed waren en in de rust en na de wedstrijden snel de kachel opzochten in de kantine. Bij de spelers van diverse teams zag je alweer een aantal in lange broek op het veld. Verassing van deze koude ochtend was toch wel de winst van onze F3. Na een 1-3 achterstand vochten ze zich terug en wonnen de wedstrijd met 4-3 en zo konden ze hun eerste winst laten noteren in een reeks van oefenduels.
Voor het tweede stond vandaag een lastig potje op papier en wel de uitwedstrijd tegen een zeer geroutineerd Bedum 5. Met aanvulling van Duurt en Nick was de selectie voor deze middag 12 man. Wouter, Roderik en Mathijs zouden op eigen kracht naar Bedum komen. Net even buiten Spijk waren we de spelers aan het tellen en bleek dat we eentje te kort kwamen. Duurt was achtergebleven en maar gauw de auto gekeerd om hem van de parkeerplaats af te halen. Toch op tijd in Bedum aangekomen kon de scheids de wedstrijd iets voor 14.30 uur laten beginnen.
Vanuit een goede organisatie beginnen en kort op elkaar spelen zodat Bedum niet in hun spel zou komen was het devies. Bedum begon inderdaad met het veel rondtikken van de bal. Al snel werd duidelijk dat er bij Bedum achterin iets te halen viel. Er werd veel ruimte weggegeven. Het resulteerde dan ook in een 0-1 voorsprong. Mathijs was handig aan de bal en kon een steekbal geven op Maykel die de bal in de verre hoek onhoudbaar voor de Bedum goalie intikte. Bedum probeerde te voetballen maar stuitte steeds op een goede verdediging van Poolster. Er kwam steeds meer ruimte voor ons maar elke keer was de eindpass niet goed. Toch komen we voor de rust op 0-2. Mathijs, opnieuw sterk aan de bal, wurmt zich langs een aantal verdedigers, zijn inzet word nog gekeerd maar Flemming weet wel raad met deze bal en schiet snoeihard binnen.
De tweede helft liet een heel ander Bedum zien. Feller in de duels en veel lange ballen op de lange mannen voorin. Poolster kwam er maar weinig meer uit en moest met hand en tand verdedigen. Hachelijke momenten voor het Poolster doel maar tot scoren kwam Bedum nog niet. Mathijs werd nog maar eens weggestuurd en was alleen met een overtreding te stoppen en omdat dit in de zestien was kregen we een strafschop. Flemming, altijd koud als ijs bij het nemen van een strafschop, legde de bal klaar maar schoot slecht in en de goalie kon de bal pareren en maakte daar zelfs nog grapjes over. Zo bleef het lange tijd een komen en gaan van aanvallen van Bedum en de 1-2 viel dan ook. Met nog vijf minuten op de klok bleef het billenknijpen voor ons maar we hebben stand gehouden. Gezien de ranglijst, Poolster laatste en Bedum de nummer vier, is dit een mooie zege in een uitduel.
Komende zaterdag wacht ons de thuiswedstrijd tegen Loppersum om 12.30 uur. Ik hoop op een grote publieke belangstelling en dat we een derde zege op rij kunnen bewerkstelligen.
Kor.