NL_doet ; mensen BEDANKT !!

bankjes nl doet

NL doet foto 6

Ook v.v. Poolster heeft deelgenomen aan NLdoet. Op zaterdag 21 maart is vanaf acht uur hard en snel gewerkt worden aan de realisatie van een aantal houten bankjes, die we rond de velden zullen gaan plaatsen. Hiermee hopen we supporters tegemoet te komen die niet lang kunnen staan, om welke reden dan ook. Een dag waarbij ook opruimwerkzaamheden plaats hebben gevonden op sportpark Oldencate. Een mooi aantal personen waren bereid om deel te nemen. Iedereen die een handje toe heeft gestoken : HEEL HARTELIJK DANK !!  De bankjes worden spoedig voorzien van een beits en zullen dan op hun plaats worden gezet. Wie weet, volgend jaar weer !  Een extra woord van dank aan Meindert Dijkman van het Bierumer bouwbedrijf voor het beschikbaar stellen van machines en materialen.

NL doet foto 4 NL doet foto 3 NL doet foto 2 NL doet foto 1 bankjes zagen
bankjes halverwege
bankjes geschuurd bankjes frezen bankjes en toeschouwers bankjes en schoonmaken NL doet foto 5

Het Oranje Fonds organiseert op 20 en 21 maart 2015 voor de elfde keer NLdoet, de grootste NL doet foto 7

bankjes eind bankjes dijkman

Vrijwilligersactie van ons land. Naar verwachting gaan er ruim 300.000 vrijwilligers aan de slag bij ruim 7.600 klussen. Net als vorig jaar is er tijdens Nldoet in álle Nederlandse gemeenten iets te toen tijdens NLdoet. De actie vindt tegelijkertijd ook plaats op Aruba, Bonaire, Curaçao, Sint Maarten en Sint Eustatius, waar in totaal ook ruim 500 klussen gedaan worden. Het Fonds wil met NLdoet vrijwilligerswerk meer, anders en breder onder de aandacht brengen, achterstallige klussen bij maatschappelijke organisaties aanpakken en mensen op een laagdrempelige manier kennis laten maken met vrijwilligerswerk.

NLdoet verbreedt de wereld van vrijwilligers, dat blijkt uit onderzoek van het Oranje Fonds onder ruim 2.300 NLdoet klussers van vorig jaar. Het Fonds ziet al jaren dat NLdoet veel effect heeft op de lange termijn. Je ontmoet nieuwe mensen en nieuwe organisaties en blijft daar ook contact mee onderhouden. We besloten daar eens goed onderzoek naar te doen, en dat bevestigt wat wij al lang wisten: van NLdoet hebben we het hele jaar plezier! Meer dan de helft van de klussers gaat nog terug naar zijn of haar kluslocatie. 2 van de 3 klussers heeft zelfs ieder kwartaal of vaker contact.

Zoals al eerder gememoreerd neemt ook v.v. Poolster deel aan NLdoet. Op zaterdag 21 maart zal vanaf een uur of negen gewerkt worden aan de realisatie van een aantal houten bankjes, die we rond de velden zullen gaan plaatsen. Hiermee hopen we supporters tegemoet te komen die niet lang kunnen staan, om welke reden dan ook. Een hopelijk leuke dag waarbij ook opruimwerkzaamheden plaats zullen vinden. Coördinator Eltje Pijper van onze onderhoudscommissie heeft inmiddels een club mensen weten te motiveren om deel te nemen. Iedereen die een handje toesteekt alvast heel hartelijk dank.