Oefenduels tegen FC ÖLTI

Voetballiefhebbers ,

Zoals jullie misschien wel weten is Damster en “Pelikanen man” Rowdy Meijer in maart 2012 een actie opgestart voor het inzamelen van geld en voetbalmaterialen voor Voetbalschool “FC ÖLTI” uit Kosovo .

Doordat de actie zeer succesvol was verlopen kon in de ingezamelde voetbalmaterialen en geld persoonlijk in februari 2013 aan de voetbalschool overhandigen, welke zeer werd gewaardeerd.

Tijdens zijn verblijf in Kosovo is hem duidelijk geworden dat men nog steeds leeft in de naweeën van de oorlog. De meeste ouders van de spelertjes hebben het over het algemeen niet al te breed , het gemiddelde inkomen is plm. €250 per maand.

Op dit moment is Rowdy bezig de actie een vervolg te geven , zij het dit keer om alleen maar geld in te zamelen.

Verder is het gelukt om “zijn” Voetbalschool wederom naar Appingedam te halen en voor de 2e keer deel te laten nemen aan het Damster-Jeugd-Voetbaltournooi, afgelopen vrijdag en zaterdag.

Rowdy zal de voetbalschool tijdens hun verblijf in Appingedam begeleiden, welke zal duren van vrijdag 5 t/m woensdag 10 juni a.s. Rowdy zal zelf met de bus (reis van plm. 40 uur) richting Kosovo mee gaan, om daar wederom voor langere tijd te verblijven en trainingen te verzorgen .

In oktober jl. heeft hij ook een lang bezoek gebracht aan de Voetbalschool Veel trainingen gegeven, 3x per dag, 6x per week en op de zondagen de wedstrijden.

Zoals gezegd is hij nu dus bezig met het inzamelen van geld .

Met de opbrengst hiervan wil hij de Voetbalschool een beetje tegemoet komen in de gemaakte (on)kosten, de reis naar Appingedam, en wil hun verblijf in Apingedam zo aangenaam maken. De Voetbalschool is met plm. 45 personen afreizen richting Appingedam en zal met een E- D- en C-team deelnemen aan het tournooi.

De spelertjes van de Voetbalschool dienen ook zelf een eigen financiële bijdrage te leveren om deel te nemen aan de trainingen, wat voor iedereen niet altijd mogelijk is.

Mede door Rowdy’s eigen financiële bijdrage, februari 2013, heeft hij ervoor kunnen zorgen dat een aantal spelertjes een jaar lang gratis hebben kunnen trainen bij de Voetbalschool .

Poolster ondersteund Rowdy met een kleine financiele bijdrage. Als tegenprestatie komen de 3 teams oefenwedstrijden spelen op dinsdag 9 juni in Spijk tegen E, D en C

Namens spelertjes en Rowdy van Voetbalschool FC ÖLTI” , BEDANKT.

Fc. Olti 01 Fc. Olti 02 Fc. Olti 03 Fc. Olti 04 Fc. Olti 05 Fc. Olti 06 Fc. Olti 07 Fc. Olti 08