Orderpicken bij EasyToys (EDC)

Net als vorig jaar kregen we de kans om mee te helpen met het verzamelen van orders, die door 'Black Friday' flink in aantal waren gestegen. Met het meehelpen ontvangt de vereniging een mooi bedrag dat we weer kunnen inzetten voor onze leden, de accommodatie of materialen en natuurlijk zeer welkom is.

Op zondagmiddag verzamelden zich zo'n 24 vrijwilligers op de parkeerplaats om vandaar richting Veendam te rijden waar het distributiecentrum van EDC is gevestigd. Na aankomst kregen we een kop koffie aangeboden in de gezellig ingerichte kantine en kregen we om 17:00 uur in twee groepen uitleg op de werkvloer. Niet lang daarna was het tijd voor het echte werk en reden we met karren en bakken rond langs de stellingen. Een PDA hielp ons door goed aan te geven welk artikel verzameld moest worden en in welke bak het artikel moest komen. Door te scannen werden artikelen en orders gelinkt en zo liepen we van A naar Z langs allerlei bijzondere items, waar soms de wenkbrauwen wel even van omhoog gingen. Toch was het ook zo dat je op den duur niet meer keek naar de inhoud maar gewoon bezig was met scannen van artikelnummers en baklocaties.

Om 20:00 was het tijd voor pauze en kregen we een gehaktbal met brood aangeboden, goed geregeld door EDC. Na een klein half uurtje togen we weer naar de werkplek om weer met de bestellingen verder te gaan. Sommige van ons hielpen met de dozen bij de lopende band, andere hielpen om de voorraad aan te vullen of brachten retourzendingen weer terug naar de voorraadkratten. Tot 23:00 uur bleven we bezig en moesten we de laatste orderpicker bij het werk wegtrekken want onze tijd zat erop en de nachtdienst kwam ons aflossen. De beentjes en met name de voeten protesteerden bij enkelen ook wel een beetje, dus dat was ook niet zo erg.

Na afloop kregen alle vrijwilligers een pakketje 'met gekheid' aangeboden door EDC, als dank voor de inzet deze middagdienst. Aansluitend kregen we in de showroom wat te drinken, kregen positieve feedback van de medewerkers EDC en togen we vermoeid maar voldaan weer terug naar Spijk. Een inspannende activiteit maar best leuk om ook eens mee te maken!
Namens het bestuur spreken we onze hartelijke dank uit aan de vrijwilligers die deze zondagavond wilden opofferen!!