Overeenkomst met nieuwe hoofdtrainer getekend

Afgelopen maandagavond 29 januari is het contract met onze nieuwe hoofdtrainer Bas Groeneveld middels het zetten van de handtekeningen geformaliseerd.

Bas heeft ervaring als assistent trainer van een 1e team maar dit wordt zijn eerste aanstelling als hoofdtrainer. Bas heeft zich ook naar de spelersraad goed gepresenteerd en laten zien dat hij met een duidelijke speelwijze en tactiek ons eerste elftal kan en wil laten voetballen. Daarnaast beschikt hij over goede communicatieve en sociale vaardigheden. Bas is op dit moment de trainer van SV Bedum JO19-1 dat acteert in de 3e divisie en volgt de TC2 cursus, zodat hij beschikt over de benodigde papieren van de KNVB.

We hebben op dit moment in de selectie een mooie mix van jonge en meer ervaren spelers, waar de gemiddelde leeftijd rond de 27 jaar ligt. Deze groep heeft de potentie om nog beter te worden en het bestuur is van mening dat Bas hier een waardevolle bijdrage kan leveren. Hij kan het goede werk, dat Jeroen de Groot de afgelopen seizoenen heeft neergezet, een vervolg geven en hopelijk nog meer kennis en kunde toevoegen aan het elftal.

Poolster heeft de afgelopen jaren vol ingezet op de ontwikkeling van de jeugd. De ambitie is om zoveel mogelijk jeugdspelers door te laten stromen naar de seniorenselecties. Vorig jaar is die ambitie ingevuld, door het inpassen van 3 a 4 jeugdspelers, die nu wekelijks een goede prestatie neerzetten en zich goed hebben weten aan te passen. Ook de komende seizoenen hopen we dat er regelmatig spelers door kunnen stromen naar het vlaggenschip. Met zijn ervaringen bij de jeugd zal Bas prima weten hoe hij de jeugd moet begeleiden in dit proces.

De hoofdtrainer is in zekere zin het boegbeeld van een club en ook daar stellen we eisen aan. We menen dat Bas, naast zijn kwaliteiten als trainer, met zijn persoonlijkheid een goed uithangbord voor Poolster is en in de cultuur en visie van de club past.

We hopen uiteraard op een fijne en succesvolle samenwerking en wensen Bas veel plezier bij onze vereniging!

Voorzitter Hendrik Moesker en trainer Bas Groeneveld bij het ondertekenen van het contract