PHC`23 JO-13-1 verliest nipt van Scheemda

Een frisse zaterdagochtend deze 20 april, mogen de jongens en meiden van jo13-1 aan de bak. De nederlaag van vorige week zaterdag staat nog op hun netvlies. Maar de kopjes gaan weer omhoog. De tegenstander SC Scheemda staat 1 plaats boven ons hoor ik ze zeggen. Van de 12 teams in deze poule staan we op de 7de plaats. En hun dus op de 6e plaats, een leuke tegenstander. Ik verwacht een leuke potje voetbal met 2 gelijkwaardige tegenstanders. Scheemda zet gelijk druk en heeft gelijk een kans. Gelukkig gaat de bal weer over de middellijn. Scheemda blijft druk zetten maar we laten ons niet passeren. En daar is onze eerste kans, helaas net naast. Al snel volgt daarna weer een kans voor Scheemda, maar deze redt het doel niet. Vlug de bal weer naar de andere kant gespeeld, heeft Scheemda toch de bal snel terug veroverd en lijkt het erop dat er een kans komt. Maar de verdediging is er op tijd bij. Er volgen aan beide zijde genoeg kansen en de bal gaat mooi heen en weer. En lijken ze ook echt aan elkaar gewaagd. Maar Scheemda heeft daar het eerste doelpunt 0-1.
Een mooie kans voor Ryan gaat er helaas niet in. En daar is de 1-1 gemaakt door Leon. Maar Scheemda scoort al snel de 1-2. De wedstrijd blijft mooi gelijk waardig en kansen voor beide teams. Na rust scoort Ryan de 2-2. Een mooie kans voor Thijs gaat er helaas niet in. En ook de volgende kans van Thijs wil er niet in. Nog een kans voor Scheemda volgt maar die wordt door de verdediging van Leon prima tegen gehouden. En daar is de goal voor Roan 3-2. En uit het niets is daar de 3-3 voor Scheemda. Het blijft mooi heen en weer gaan. Met voor beide genoeg kansen. Helaas door een foutje van de keeper is daar de 3-4 voor Scheemda. En gaat Scheemda met de punten naar huis. Leuke wedstrijd om naar te kijken. Helaas voor de jongens en meiden niet de winst.

De vliegende Reporter.