Poolster 3 weet Rood Zwart Baflo te verslaan (met video)

Zaterdag 23 maart mocht Poolster 3 het team van Rood Zwart Baflo 3 ontvangen. Eerder die dag vielen er 'maartse buien' en het was te hopen dat het de spelers de regen en hagel bespaard zouden blijven. Scheidsrechter van dienst was Job Lier, fijn dat de man zijn vrije tijd wilde opofferen om de wedstrijd mogelijk te maken en ook fijn dat Klaas Kooistra elke week toch weer in staat is om scheidsrechters te vinden!

Basiself van Stuve:

Marcel

Wouter, Booly, Lars, Martijn

Alex, Johan, Nicky, Harry,

Migèl en Danny

Reserves : Michael, Arjan, Robert, Kees en Jeroen

Vlot nadat de bal voor het eerst een omwenteling had gemaakt wisten de gasten uit Baflo al de toon te zetten. Een vrije trap, net buiten de 16, werd fraai in de kruising gedraaid en liet keeper Marcel Werkman kansloos (0-1). Een paar minuten later gaf Poolster hierop al een reactie, Johan de Groot wist een aanval van de thuisploeg doeltreffend af te ronden en zo was het snel 1-1. Daarna keerde de rust wat terug, Poolster had iets meer de bal en kreeg mogelijkheden via Danny en Martijn maar die hadden het vizier nog niet goed afgesteld. RZ kreeg een schotkans nadat Booly makkelijk was uitgekapt, ook hier ging het schot niet tussen de palen. Echt lekker liep het nog niet bij de geelhemden toch werd er na een half uurtje spelen weer gescoord. Danny ontving de bal op het middenveld en gaf een diepe, hoge bal op Migèl. De doelman van RZ twijfelde over uitkomen en besloot dit alsnog te doen. Hij was veel te laat en Van Gennip wist de bal vanaf de zijkant over de keeper in het doel te plaatsen (2-1). Een tiental minuten later konden de armen wederom de lucht in. Weer stond Wiersum aan de basis, nu gaf hij een perfecte bal over de verdediging op Alex, die op zijn beurt vanaf de achterlijn de bal voor het doel langs kon spelen. De voorzet was hard, dat moest ook om de tegenstander niet te laten onderscheppen, maar Migèl kon inglijdend de bal voldoende richting meegeven en de 3-1 in het boekje laten schrijven. Kort daarna kon de pen nogmaals worden gebruikt door de scheidsrechter want Poolster wist de bal in de opbouw van de rood zwarten af te pakken, de geheel vrijstaande Wiersum te vinden en Danny kon op zijn gemakje de hoek uitzoeken en de 4-1 binnen werken. Alexander kreeg nog een kansje maar stuitte op de doelman, die nu kon tegenhouden. Als we wachten op het rustsignaal een vreemde situatie. Rood Zwart valt aan en is van mening dat er een overtreding werd gemaakt en een penalty toegekend moest worden. Poolster alsook de leidsman zijn een andere mening toegedaan. Na een discussie met spelers en zo lijkt het 'voor de lieve vrede' wordt de bal alsnog op de stip gelegd. De nummer 9 van RZ neemt de penalty maar de bal komt via de onderkant van de lat terug het veld in. Dezelfde speler schiet daarna dan de bal in het doel maar gezien de spelregels mag dat niet. "Als de bal via de paal of lat, of (in een theoretisch geval) via de hoekvlag, scheids- of grensrechter, terug bij de speler komt, mag deze speler de bal niet aanraken, immers, een speler mag de bal bij een vrije trap niet tweemaal achtereen spelen zonder dat er een andere speler contact heeft gehad met de bal."  Dus blijft het bij 4-1, tevens ruststand.

De 2e helft begint en Poolster heeft wat fris bloed ingebracht met Michael, Arjan, Robert, Kees en Jeroen in de plaats voor Johan, Alex, Marcel, Martijn en Danny. Doelman Kees mag zich direct even strekken bij een inzet van RZ Baflo en moet reddend optreden. Migèl geeft een fraai pass op Arjan maar laatstgenoemde besluit om in te houden en niet de uitstormende keeper op te zoeken. De mannen van leider Peter Stuve claimen dan ook een strafschop als Lars binnen de beruchte lijnen ondersteboven wordt gelopen maar de scheids laat doorspelen en zegt "Mot ik din overal een penalty veur geven?" Het zou een VAR momentje zijn geweest maar deze technologie heeft ons nog niet bereikt. Michael staat dan scherp voor de goal en op aangeven van Robert kan Oly de 5-1 intikken. Ook Rood Zwart geeft nog niet op. Kees Dijkman twijfelt ook of hij bij een diepe bal uit moet komen en is net op tijd om met een handje de bal naar de zijkant te duwen maar net te laat om dit goed te doen. De nummer 9 van Baflo schiet dan vanaf de zijkant, zoals Poolster zelf ook deed bij de 3-1, over de keeper en tegen de touwen (5-2). Niet veel later produceert RZ een schot vanaf een metertje of 30 op de deklat, eigenlijk krijgt de speler teveel ruimte omdat de linies van Poolster achteruit liepen in plaats van uit te stappen. Poolster moet even opletten en gelukkig voor de Spijksters vinden ze weer de weg voorwaarts. Migél stuit eerst nog op de keeper maar Robert kan iets later de bal wel langs de sluitpost schuiven en zo is het 6-2. De verdediger van Baflo viel bij stil weer om maar nu trapte de scheidsrechter er niet in en liet het duel terecht doorspelen. Martijn te Hove, weer binnen de lijnen gekomen in plaats van Lars, loerde voorin op een goaltje en vond zijn en het doel door hard vanaf 12 meter binnen te schieten (7-2). Daarna krijgt Poolster meerdere kansen en is het wederom Migèl die, op aangeven van Arjan, op kan komen en ook hard de bal tegen het net jaagt en de 8-2 op het bord zet. In de allerlaatste minuut mag Arjan een hoekschop nemen en draait deze in het 5-meter gebied. De keeper gaat onder de bal door en een verdediger, opgesteld bij de tweede paal, ziet tot zijn schrik dat de bal tegen hem aan komt en in het doel terecht komt. Einduitslag daarmee 9-2.

Voorafgaand aan het duel van vorige week werden alle spelers van het 3e door sponsoren Autobedrijf Van Der Zwaag en Renovatiebedrijf Stuve voorzien van nieuwe sporttassen voorzien van Poolster logo, een nummer en natuurlijk opdruk van de gulle gevers. Ook namens de vereniging danken we de sponsoren! Net als de spelers zijn we blij en dankbaar dat de heren dit beschikbaar hebben willen stellen. TOP !!

Van de 5-1 werd een video gemaakt, zie onder