Poolster 3/4 wint in Woltersum

Ondanks het herfstweer ging de wedstrijd in Woltersum door. Het elftal van Poolster bestond uit een mix van beschikbare spelers uit het 3e en 4e elftal. De wedstrijd van het 4e was namelijk donderdags al door de tegenstander afgebeld.

In het pittoreske Woltersum aangekomen was het veld inderdaad niet heel slecht. Geen plassen o.i.d., wel aan een zijkant van het rondlopende veld gladheid. Rond 14.00 uur floot de scheidsrechter van dienst voor het eerst. Poolster begon voortvarend. Met name de snelheid van Martijn Smit kon worden benut met in zijn kielzog Alex van der Zwaag. Poolster kreeg direct goede kansen waarvan er eentje in het net belandde 0-1. Dat leek een makkelijke middag te worden. Met André van Gennip als keeper kon de bal altijd teruggespeeld worden en aanvallend kon Kor Buitenwerf of Dennis Hofstee om beurten doorschuiven naar het middenveld. J.P. Baar deed zijn stinkende best om centraal de baas op het middenveld te zijn. Via de rechtervleugel kwamen de Spijksters vaak op via Nicky Kloosterman en Henk Afman, aan de linkerkant stond Jan Frank Datema met Sander Dijkman waar ook Johan Groenveld assisteerde. Woltersum kwam niet vaak door de verdedigende stellingen van Poolster. Het waren juist de gasten die mooie kansen verprutsen. Het leek wel of de bal niet tussen de palen wilde gaan. Rust 0-1

De tweede helft een aantal wisselingen ; Stephan en Klaas-Jan Schipper kwamen in het veld. Ook leider Nico Stoppels schakelde zichzelf in en zo hadden we een compleet nieuwe linkerkant. De gladde kant want de ene na de andere viel zomaar om.

De eerste 10 minuten van de tweede helft kreeg Poolster weer een aantal 100% kansen maar wie er ook op doel schoot, het leer ging er maar niet in. En dan weet je in het voetbal wat er kan gebeuren. Woltersum gaf wat gas bij want met een goaltje stond het gewoon weer gelijk. Na zo'n 25 minuten kreeg de thuisclub loon naar werken. De linksvoor van de wit-zwarten werd diep gestuurd en kon niet meer achterhaalt worden door een langzamere trucker. De speler schoot de bal goed in de hoek, buiten bereik van de interim doelman. 1-1

Nu hadden we niet het idee dat we zouden gaan verliezen maar het had zomaar gekund. Woltersum zat in de flow en Poolster moest even de tandjes op elkaar zetten om niet nog een goal te incasseren. Met zijn beste redding van de dag hield André zijn doel verder schoon. Aan de andere kant werd eindelijk een kans verzilvert en wist Alex Poolster weer op 1-2 te zetten. Woltersum probeerde alles maar kregen de bal niet meer in het doel. Helaas kon één speler van de thuisclub niet zo goed tegen zijn verlies. Nadat hij eerst J.P. uit de wedstrijd knalde door met zijn knie vooruit in de rug te lopen kon hij zich later niet beheersen nadat Alex de bal van hem afpikte. Het natrappen werd niet bestraft maar eigenlijk horen zulke figuren niet op een voetbalveld thuis. De scheidsrechter kreeg de eerste helft een harde bal op z'n hoofd dus die zal nog wel in de war geweest zijn. We nemen het hem maar niet kwalijk dat hij geen rode kaart toonde.

Al met al, even weer wel elkaar in de wei geweest en een leuk potje gespeeld. Op de eerstvolgende training zal er gewerkt worden aan het afwerken want een ruststand van 0-3 en een eindstand van 1-7 was qua kansen heel normaal geweest. Poolster 3 vinden we nu terug op een vierde plaats in de competitie.