Poolster A1 op weg naar kampioenschap

De A-ers zijn goed op weg voor het kampioenschap .

Directe concurrent Corenos heeft wat onnodige punten laten liggen en dus staat de A1 gelijk met Corenos op 48 punten. De Spijksters staan er wel beter voor qua doelsaldo en Corenos heeft ook nog eens 2 wedstrijden meer gespeeld. De A1 had maar één taak voor vandaag en dat was winnen tegen 4e plek Eenrum A1.

De wedstrijd startte om 14.00 op de zonnige zaterdag.

Dolf was echter afwezig en dus werd Auke vergezeld door Ferdinand Oosterhuis.

De opstelling:                 Simon

Daan, Stijn, Jan, Peter

Robbert, Robin, Kevin, Robert

Julian, Gijs

Wissels:                 Jesse en Hidde

Poolster begon fel aan de wedstrijd en al snel kwamen ze op voorsprong uit een corner van Robbert en werd mooi in het hoekje gekopt door Kevin. 1-0! Poolster ging rustig verder met het combinatievoetbal en na een mooie rush van Gijs schoot hijzelf de bal hard in het dak van het doel. 2-0! Eenrum kwam niet aan voetballen toe en hanteerde veel de lange bal wat voor de verdediging van Poolster geen probleem was. Het was alleen maar Poolster dat aan het voetballen was.

Na een 1-2tje kon Robin de 3-0 binnenschieten. Voor we thee gingen drinken schoot Robbert de bal mooi in de korte hoek en gingen we thee drinken met een stand van 4-0.

Na rust kwam Hidde erin voor Gijs en Jesse wisselde met Robert.

Poolster begon minder sterk aan de 2e helft waardoor Eenrum meer aan voetballen toekwam. Er kwamen een paar kleine kansjes maar Simon was vastberaden om de nul te houden vandaag.

Stijn werd na 5 minuten al vervangen door Robert omdat hij last had van zijn hamstring. Poolster zette even weer aan en na een bal op de lat van Robbert kon Robin de bal simpel binnen schieten en was de stand 5-0! Poolster liet echter ook wat kansen liggen maar met deze stand was er geen vuiltje aan de lucht. Nadat Robin 2 man passeerde in de 16 kon hij de bal simpel in het netje schieten. De stand eindigde op 7-0 na een prachtige voorzet van Hidde en Kevin kon hem met een kopbal in het doel koppen.

Opmerkelijk was dat er meer supporters van Poolster zijde waren dan van Eenrum. Supporters bedankt! Donderdag 5 Juni is de kampioenswedstrijd. Thuis om 19.30 tegen Steo A1. We hopen zoveel mogelijk support te krijgen van jullie en we hopen jullie allen te zien donderdag!

Kevin