Poolster C1 pakt 3 punten tegen SJO Winsum

Poolster C1 pakt belangrijke 3 punten tegen SJO Winsum

25 oktober 2014

Poolster C1 – SJO Winsum C3

Nadat twee week geleden Siddeburen over de knie werd gelegd was vandaag SJO Winsum C3 aan de beurt. Twee week geleden hebben we het echter niet makkelijk gehad, doordat Siddeburen er bovenop zat verloren we bijna alle eerste en tweede duels. Maar door meer kwaliteit in het team te hebben dan de tegenstander hebben we hier toch nog 3 punten weten weg te halen.

SJO Winsum, een laagvlieger in onze competitie. Met 0 punten uit 6 wedstrijden zou dit op papier een makkelijke overwinning moeten zijn. Maar op papier wordt voetbal niet gespeeld. Onderschatting is dus iets waar we vandaag voor zouden moeten waken. Op fysiek vlak leggen we het namelijk vaak af tegen minder voetballende ploegen. Inzet is was van groot belang om vandaag te winnen.

Om 9:00 uur floot scheidsrechter André van Gennip af voor het begin van de wedstrijd. Wat zo vaak gebeurt bij Poolster is dat we matig begonnen. De tegenstander legde veel meer strijd op de mat dan dat wij deden. Ze zetten ons erg hoog vast en hielden ons daar onder druk. Hierdoor kwamen wij niet aan voetballen toe wat resulteerde in een aantal kansjes voor Winsum. Onze trouwe keeper Mark hield ons hier op de been door een paar puike reddingen te verrichten waardoor het 0-0 bleef. Na 10 á 15 minuten zakte Winsum iets verder in waardoor wij zelf meer aan voetballen toe kwamen. Vervolgens begonnen combinatie steeds meer te lopen. Dit resulteerde echter nog niet in grote kansen. Nadat we 3 wissels hadden toegepast (vaste wisselsysteem dat wordt toegepast binnen Poolster C1 waardoor iedereen ongeveer even veel speelminuten krijgt) kregen we meteen een erg grote kans die resulteerde in een doelpunt! Floris zette een goeie actie op aan de linker kant, naar dat hij de bal voor had gegeven kwam de bal in de kluts, Gemar die net 1 minuut geleden in het veld was gekomen was erg bij de les en prikte zo de 1-0 erin. Hiernaar hadden we nog genoeg kansen om de 2-0 op het (die in aanbouw is op het tweede veld) bord te zetten. Helaas gingen deze kansen die gecreëerd waren door onze spitsen mis. Vlak voor rust kreeg Winsum nog een grote kans om de gelijkmaker te maken. Mark en de lat redde ons hier opnieuw waardoor we met een voorsprong de rust in gingen.

In de kleedkamer was men het erover eens dat we hier en daar wat slimmer moesten gaan spelen. De tweede ballen moesten gewonnen gaan worden zodat we deze voorsprong konden koesteren en hopelijk uitbreiden.

De tweede helft gaf een ander beeld als de eerste helft, Poolster die domineerde en Winsum die er achteraan liep. Doordat wij in ons spelletje kwamen wat we graag spelen (opbouwend en combinerend) creëerden we kansen die uitmonden in de 2-0. Sander die het eindstation was van een aanval die ik me niet heel helder meer voor de geest kan halen scoorde zijn tweede van de ochtend. Vervolgens kwam Winsum met een antwoord, door een uitbraak van hun na een aanval van ons werd er niet goed meegelopen met de mannetjes. Hierdoor liep hun centrale man zo het middenveld over en wist hem naar een korte combinatie en een klungel pass knap in de hoek te werken. 2-1, kan het ook een keer niet spannend zijn bij C1? Gelukkig wel, 10 minuten later stonden Gemar en Floris aan het begin van het derde doelpunt aan Spiekster zijde. Na een goeie aanval werd de bal met een beetje mazzel achter de keeper van Winsum gewerkt, deze doelpunten tellen echter ook. 3-1 met nog 10 minuten te gaan. Poolster gaf niet veel meer weg en scoorde nog 1 keer door een solo van Sander waarbij hij de keeper omspeelde.

Uiteindelijk een goeie 4-1 overwinning van C1. Een ploeg die constant zichzelf aan het ontwikkelen is. Daarom kan het helaas zo zijn dat er mindere wedstrijden tussen zitten. Vooral tegen fysieke ploegen is het nog erg lastig omdat wij het voetballend op willen lossen. De groep staat echter open om een boel te leren en dat is het belangrijkste. Volgende week uit tegen de Heracliden. Erg belangrijk om ook hier weer een prestatie van formaat neer te zetten. Het gaat mij namelijk niet zozeer om wat de uitslag wordt maar meer op de manier waarop gevoetbald wordt, dat is namelijk het belangrijkste in de fase waarin de jongens nu zitten.

We hopen op weer veel support uit Spijk!

Trotse leider/trainer

Marco Dijkstra

poolsterc1 001 poolsterc1 016 poolsterc1 017 poolsterc1 019 poolsterc1 031 poolsterc1 037 poolsterc1 047