Poolster D1 sluit fantastisch seizoen af tegen ouders.

Na  een leerzaam en goed voetbalseizoen zit het er eindelijk op. De leiders van dit jaar hebben (bijna) elke zaterdag iets voor de jongens georganiseerd. Het eerste halfjaar was even wennen voor de poolster pupillen, maar dat maakte de tweede seizoenshelft helemaal goed. Voor de winterstop was het D1 elftal wisselvallig. Na een paar goede wedstrijden volgde een wat mindere periode. In de winterstop werd er veel buitengetraind. In de zaal werd een deel op 1 punt na net geen kampioen. Na de winter begonnen we uitstekend, op een uit wedstrijd na, v.v. Noordwolde was te sterk op eigenbodem. Na deze wedstrijd brak er een geweldige periode aan van geen één nederlaag. Dit was af te zien in de trainingen. Het ging fantastisch. Toen brak de laatste week aan.

Een week dat ik als leider/trainer nooit weer zal vergeten. Zaterdag Bedum D3 uit, Woensdagavond Noordwolde D1 thuis en daarna de topper tegen De Fivel D1. Uit bij Bedum wonnen we met 0-8! Thuis Noordwolde 5-0! Toen kwam de kampioenskraker die door de ouders, spelers en toeschouwers van die dag nog zeker op het netvlies staan. 2-2! Op doelsaldo net geen kampioen.

Daarna volgde drie toernooien. WVV, verliezende finalist op strafschoppen. Pelikanen, 3de plaats. En in Bedum? Eerste… Eindelijk waren we door onze net niet fase heen. Een opluchting voor iedereen een keertje winnaar, dat hadden ze na deze periode ook wel verdiend.

Na deze toernooien werd in de groep bekend gemaakt dat Stephan na dit seizoen zou stoppen. Als afscheid en tevens seizoensafsluiting een wedstrijd tussen Poolster D1 en Team Leiders, die vorm kreeg door de familieleden en kennissen van de spelers zelf. Dit zorgde voor een leuke, gezellige wedstrijd met helaas voor D1 een duidelijke winnaar. Na afloop werd afscheid genomen van Stephan en kreeg iedere speler een aandenken.

Het was een lang, mooi en fantastisch seizoen. Dit zijn de seizoenen waar je als trainer en leider op hoopt. Een groep die elke week op zaterdag er met elkaar voor wil gaan. Het was een fantastisch seizoen omdat we iedere week de betere voetballende ploeg wilde zijn en in mijn ogen dat ook vaak waren. Iedereen is gegroeid en een betere voetballer geworden. Iedere speler in dit team heeft een kwaliteit waarmee het team beter werd. De een wint elk duel en de ander geeft die ene pass waar een ander dan weer door scoort. Het gaat niet altijd om winnen, soms is meedoen al mooi genoeg.

Ik wil iedereen namens deze weg nogmaals bedanken voor de inzet bij het laatste duel. Zonder ouders, kennissen of broers was er geen wedstrijd!

Ik wens iedereen een fijne vakantie en succes in het nieuwe voetbalseizoen.

Groeten,

Stephan en Duurt

p.s.
De prachtige foto's die gemaakt zijn bij de wedstrijd tegen de ouders kun u bekijken via de volgende link: https://onedrive.live.com/?id=BA0300E752BFBEEC%2110269&cid=BA0300E752BFBEEC&group=0&authkey=%21AimEPWLJPfKnCFI