Poolster D1 strijdend ten onder

Poolster D1 strijdend ten onder tegen ongeslagen koploper.

Zaterdagmorgen 27 februari 2016, De aanwezig kantinejuffrouw en mijn medeleider wachten al tot dat ik de deur open maak. Een van de spelers inspecteert het hoofdveld en komt hoofdschudden terug lopen. Aardig veldje, wel een beetje hard was zijn oordeel.

Poolster D1 speelde al weer zijn derde competitiewedstrijd na de winterstop. Vele teams maken zich klaar voor de start van de tweede competitiehelft terwijl de D1 zijn hele competitie voort zet. Vandaag kwam de ongeslagen koploper Mamio D1 op bezoek.

Poolster startte in een 1-4-3-3 opstelling met op doel Nena-Liza die de laatste weken een uitstekende groei laat zien. Van links naar rechts vormden Nik, Tom, Remco en Koert-jan de achterhoede. Ian, Kevin en Jelte vormde het drie mans middenveld. Voorin startte Mark, Milan en Raoul. Erwin en Jeroen waren nogmaals bereid om de D1 te helpen. Jongens nogmaals bedankt!

Poolster verraste Mamio door snel over de rechterflank aan te vallen. Jelte stuurde Raoul goed en snel diep dat leidde tot een één tegen één situatie. Helaas voor de aanvaller van Poolster sloot de keeper net op tijd zijn benen waardoor de bal langs de verkeerde kant van de paal rolde. Vanuit de corner verraste Mamio de laatste linie van Poolster. Vanuit deze counter kwamen de bezoekers op   0-1. Na dit moment ging de wedstrijd gelijk op. Vanuit een steekpaas stond een speler van Mamio zo maar voor onze keeper. Deze speler schoot de bal langs Nena-Liza en zorgde hierdoor voor de 0-2.

Het Poolster offensief begon toen Jeroen met een prachtige pass Erwin voor de keeper zette. Erwin haalde hard uit. De keeper kon de bal alleen maar de lucht in stompen. Mark was hier ontzettend attent op en prikte de bal in de goal 1-2! Dit zorgde ervoor dat Poolster vol ging voor de aansluitingstreffer. Ian maakte de verdiende 2-2! Poolster ging voor meer en werd hierdoor overmoedig, omdat er te veel met de bal gelopen werd en te opportunistisch gingen aanvallen kregen we de deksel op onze spreekwoordelijke neus. 2-3! Toch was dit nog niet de rust stand. Kevin stuurde Erwin weg die via, via Ian bereikte. Ian ging op zoek naar een opening maar vond uit eindelijk Jelte, die hard door het midden de goal vond. 3-3. Een prachtige ruststand en een opgaande wedstrijd. Voor de vele supporters die aanwezig waren een aardige wedstrijd om te zien.

In de rust werden de spelers beloond om hun vertoonde inzet en beleving. Het spel was veel beter dan de eerdere potjes en het was weer leuk om naar te kijken.

De tweede helft werd minder spectaculair gezien de doelpunten. Het voetbal en het verdedigen daarin tegen was wel beter verzorgd. Poolster stond goed georganiseerd en vond helaas geen oplossing om zelf kansen te creëren. Vaak strandde Poolster op de laatste man bij Mamio. De slotfase was hectisch en er werd hard gestreden om de punten. Helaas voor Poolster pakte dit verkeerd uit. Mamio wist de achterhoede te verschalken met een snelle uitbraak. 3-4. Poolster pompte de bal nog naar voren maar echt gevaarlijk werd het niet.

Terugkijkend op deze wedstrijd kunnen we als leider en trainer zeer tevreden zijn over de instelling en het vertoonde spel. Mamio is een zeer sterke tegenstander waartegen we ons fantastisch hebben geweerd. Ik hoop als trainer en leider van deze groep, dat u als toeschouwer hebt genoten van deze jonge groep, waar ik vooral trots op ben is de manier waarop we vandaag als team hebben gestreden. Daar kunnen we mee verder in de komende wedstrijden!