Poolster D1 verliest ‘match of the year’

Na een seizoen van hard werken, serieus trainen en vele wedstrijden in de eerste klas. Konden de pupillen van Poolster D1 aantreden tegen een zeer sterke tegenstander. De vaders hadden de uitnodiging van mij in ontvangst genomen en samen met mij gingen ze de strijd aan tegen de D1 pupillen die na vorig jaar (2-5) revanche wilden. Het team van de vaders bestond uit de volgende namen. Willem van der Wal verdedigde het doel. Daarvoor stond een verdediging met ervaring, Frans Ritsema, Danny Thijssens, Menko Flikkema en Koert Flikkema. Op het middenveld stond Edwin Kuipers met de leider van D2 Johan Dijkman en Trainer/coach van de D1 Duurt Stoppels. Voorin vonden we drie oud eerste Spelers, Klaas Stielstra, Jaap van der Ploeg en Henry Noot. Zij moesten voor de goals gaan zorgen vandaag! Poolster D1 trad aan met de gebruikelijke namen. Koert-Jan nam de coaching en tactische besprekingen waar aangezien hij nog niet mocht spelen met zijn schouder. Nena Liza was weer terug op de goal!

Over tot de wedstrijd die onder leiding stond van een van de beste dan wel niet de allerbeste scheidsrechter op de voetbalvelden van onze vereniging. Wieb Hofstee had de moeite genomen om ook deze topper van vandaag te fluiten! Bedankt! De wedstrijd begon wat stroef, de D pupillen waren zich aan het positioneren en de tegenstander liep hier en daar wat achter de feiten aan. Vele aanvallen stranden in de achterhoede. Verder dan afstandsschoten kwam de thuisploeg niet. Na een van de vele pogingen om het doel te vinden, werd Jaap van der Ploeg op snelheid weggestuurd. Uit eindelijk belande de bal via, via voor de voeten van Klaas Stielstra die raak schoot 0-1. Teruglopend zag je de gezichtjes van de jongens op onweer staan. Het zal toch niet weer…. Na de 0-1 zette de thuisploeg aan en het regende kansen. De een na de ander had een mogelijkheid om de stand gelijk te zetten. Toen Erwin van der Wal vanaf 11 meter de bal niet achter zijn vader schoot was het duidelijk! Poolster D1 kon de spanning van deze wedstrijd niet aan. Kevin schoot een grote kans voor langs en Veerle kreeg een grote kans op 5 meter ook niet tussen de palen. De scheidsrechter floot na 30 minuten voor de rust en dat was op dat moment ook maar goed ook. Voor het zelfde geld hadden de vaders achter gestaan.

In de rust werd er hier en daar gedold en gelachen. Hier werd onderling besloten dat we op basis van de moeilijke periode geen genade meer hadden en dat alles binnen de palen moest. Terug lopend op het veld zag je de kopjes van D1 gespannen staan. Iedereen dacht dat ze de 0-1 wel zouden recht zetten. Dit was te zien van af de aftrap. Na balverlies achter in maakte Johan Dijkman de verdiende 0-2. Mark Lijnema maakte de aansluitingstreffer. 1-2. De 1-3 kwam op naam van Klaas die middels een solo vanaf eigen veld de bal in de goal prikte. 2-3 werd gemaakt door Ian die goed doorzette en daarmee de achterhoede verschalkte. De 2-4 kwam vanuit een hoge voorzet die Klaas Stielstra binnen Knikte. De 2-5 kwam van Henry Noot die de bal prachtig aannam en met gevoel in de kruising plaatste. De 3-5 was afkomstig van Kevin die sterk wegdraaide bij Danny Thijssens en uit de draai hard binnen schoot. De 3-6 was van Jaap die na een rebound op zijn eigen kopbal de bal binnen tikte. De 3-7 werd wederom gemaakt door de speler van de dag Klaas Stielstra die zelfs de 3-7 binnen tikte. De laatst goal werd gemaakt door de thuisploeg 4-7. Ian hakte een voorzet binnen. Daarna blies de scheidsrechter van dienst nog een maal en dat was het einde van een prachtige voetbalpot en een heel goed seizoen waarin we met elkaar beter zijn geworden en gegroeid zijn als voetballers, begeleiding en vereniging. Nieuwe mijlpalen zijn neergelegd voor de toekomstige D aspiranten!

Terugkijkend op de wedstrijd hoor je van ouders dat de pupillen ze al een week hadden beloofd om ze te verslaan. Ook op het veld hoorden we deze geluiden. Helaas voor de D aspiranten is het niet gelukt om deze wedstrijd te winnen. Na afloop kan ik alleen maar stellen dat ik verheugd ben om deze spelers te trainen en te coachen. Een team dat laat zien dat het iets wil bereiken en er iets moois van wil maken. Iedere speler is dit seizoen beter geworden en dat is de verdienste van de groep zelf. Als je na al deze jaren dan als cadeau een foto mag ontvangen en van de ouders een Ajaxwedstrijdshirt dan zegt dat veel. A.s. woensdag staan we voor het laatst samen op de velden van V.V. Poolster en ik zal deze voetbaldag nooit vergeten. Ouders, Spelers en Poolster bedankt voor deze onvergetelijke dag!

D1vaders2 D1vaders1