Poolster D1 wint in stadion Essenberg

Voor het eerst in mijn korte periode als leider mag ik voor mijn eigen pupillen aan voetballen. Nadat ik een half uurtje bij Poolster 2 gevoetbald heb kon ik mij opmaken voor de uitwedstrijd in Haren met de D1. Deze pot vond plaats in het Stadion Essenberg waar Be Quick haar thuis wedstrijden speelt. Vorige week was Be Quick op bezoek in Spijk. Hier was de uitslag 6-3. Hopelijk kunnen we ook vanuit Haren de 3 punten meenemen.

Na een helft bij Poolster 1 te hebben gekeken gingen we richting Haren. Om 15.30 vertrok de caravaan vanuit Spijk! Hier om 16.15 te zijn aangekomen gingen we opzoek naar een kleedkamer. Het stadion wordt momenteel gerenoveerd, hierdoor moesten we uitwijken naar kleedruimtes elders op het sportpark. Na de opstelling te hebben door gegeven maakten we ons op voor het duel. Waar Frans mijn gebruikelijke compagnon ontbrak, was Klaas plaatsvervanger. Nena- Liza was gekomen om haar ploeggenoten aan te moedigen! Fantastisch! Laatste nieuws is dat ze acht weken aan de hand van Fysio probeert te herstellen.

Over tot de wedstrijd… Poolster begon sterk aan het duel. De afspraken in het druk zetten en het organisatorisch staan werden prima uitgevoerd en dit leidde al snel tot kansen. Poolster won op het middenveld vrijwel alle duels, hierdoor bleef de druk op het doel van Be Quick hoog, dit leidde tot veel mogelijkheden. In de begin fase nog niet direct tot goals. De openingstreffer viel na ongeveer 12 minuten, waarin Veerle na een prachtige pas van Raoul raak schoot. 0-1! Na de 0-1 volgde al snel de 0-2. Jelte zette met een prachtige pas Ian alleen voor de Keeper die met een volley raak schoot. De 0-3 ontstond na een prachtige actie van Erwin op de zijlijn. Na deze actie vond hij Kevin die in de korte hoek de keeper verschalkte. Net voor rust kopte Milan een corner van Ian binnen. Zo ging Poolster zonder veel weg te geven met 0-4 de rust in.

In de rust werd het elftal gecomplimenteerd over de mentaliteit en de inzet die het toonde. De duels werden veel al gewonnen waardoor Be Quick er moeilijk vanaf kwam.

In de tweede helft kon Poolster dit niet meer opbrengen waardoor het voetbal van Be Quick beter tot zijn rechtkwam. Poolster liep achteruit en vergat zelf te voetballen. Hierdoor heerste Be Quick in het tweede bedrijf. Het beeld van de eerste helft was volledig om gedraaid. De duels werden niet meer gewonnen en het drukzetten kwam niet meer uit de verf. Waardoor Poolster de thuisploeg tot 2-4 zag komen. Gelukkig voor de gasten in Spijk keepte Aniek een wereldpartij. Zij zorgde dat Poolster vandaag geen averij op liep.

Concluderend na het zien van beide helften kunnen we verschillende excuses zoeken maar ik kijk vooral na de mentaliteit van ons in de tweede helft, we voetballenden alsof het al binnen was en dat het allemaal wel goed kwam. Hierdoor werd onze achterhoede flink onder druk gezet. Deze hielden samen met Aniek vrij goed stand en hielden de schade redelijk beperkt. Dit neem ik dan ook mee naar maandag en woensdag. Zaterdag mogen we ons opmaken voor Harkstede. Een tot dus ver onbekende ploeg. Poolster D1 staat momenteel 4de in de eerste klasse, Harkstede 5de. De plaatsen doen vermoeden dat we een prachtige wedstrijd tegemoet gaan. Jongens en meiden geniet van overwinning!