Poolster D2 krijgt te weinig

Na afwezigheid van de gebruikelijke leiders Johan en Ferdinand mocht ik als trainer met de pupillen op pad. Nadat we alle kinderen een voor een de auto in hadden gekregen, vertrokken we iets vertraagd richting Winschoten, waar Winsum wachtte. Op de Eemshavenweg vroeg ik mij af of ik de tas met kleren had meegenomen… Helaas deze stonden nog in Spijk. Na veel gelach en prachtige opmerkingen vanuit de heer en dame achterin zijn we omgedraaid om de tas op te halen. Nog later dan gepland kwamen we dan om 12.10 aan op het “oude” sportpark van Hunsingo. Nadat een behulpzame ouder ons de weg naar de kleedkamer wees konden we ons omkleden. Al met al een hectisch begin van een veel belovende middag. Ook voor de leiding en de ouders was nu de 2de seizoenshelft echt begonnen!

Na een foutloze warming up waarin niemand een fout had gemaakt startte we iets wat slap aan de wedstrijd. Des ondanks dat bleef Poolster knap op de been. Na een kleine 10 minuten was Poolster wakker en scherp en kwam met regelmaat van eigen helft af. Hier werd de wedstrijd leuker van. Helaas zag de uitploeg de tegenstander op 0-1 komen. Na de openingstreffer begon Poolster sterker te worden. Vanuit het middenveld kwamen ze goed en gevaarlijk bij het doel van de tegenstander. Na een goede aanval vanaf rechts via Daan, Lisa en Erwin kreeg de laatst genoemde de bal goed op de schoen. Hij krulde de bal over de keeper die deze net stopte. Gelukkig voor de Spijksters stond Dimitri op de goede plek en schoof de bal binnen! 1-1! Na de gelijkmaker werd het een gelijk opgaande strijd waarin beide teams op zoek gingen naar de voorsprong. De thuisploeg scoorde via een afstandsschot. De bal krulde prachtig binnen bij de tweede paal. 1-2. Dit was tevens de ruststand.

In de rust was ik als trainer en leider zeer te spreken over de inzet, strijd en het plezier dat de pupillen uitstraalden. Er werd gewerkt, bij vlagen leuk gecombineerd en hier en daar kon ik genieten van de mooie acties van bepaalde spelers.

Na rust bood Poolster sterk tegenstand, en hield de stand lang op 1-2. Dit kwam volgens een oplettende ouder vooral omdat de tegenstander veel gevaarlijkspel liet zien voor het doel van Poolster. (ik citeer dit even letterlijk omdat ik geen idee heb wat hiermee werd bedoeld.) Poolster bleef zoeken naar de 2-2 maar de echte kansen bleven uit. Volgens een ouder lag dit aan de tegen wind, Ik als trainer houd het op een stukje geluk. De bal belandde elke keer net voor de voeten van een tegenstander. Door hard te trainen en met elkaar de passing te verbeteren kunnen we dit om zetten. De beleving en de inzet bleven goed. Hierdoor hield Poolster lang stand. Nadat vanuit een corner Winsum op 1-3 kwam, ging Poolster vol op de aanval. Na een paar gemiste kansen, counterde Winsum zich naar 1-4. Dit was tevens de eindstand.

Terugkijkend op de wedstrijd ben ik zeer te spreken over de inzet van iedereen. Niemand verzaakte en iedereen heeft zijn best gedaan. Daarnaast werden de oefeningen en de getrainde afspraken goed uitgevoerd. Helaas leidde dit nog niet tot het gewenste resultaat. Hier gaan we de komende weken aan werken. De passing verbeteren, de conditie verhogen en de afspraken nog beter afstemmen…. Dan weet ik zeker dat we een leuke tweede seizoenshelft gaan beleven. Ik hoop iedereen maandag allemaal weer te zien. Ondanks de hectische middag heb ik ontzettend veel gelachen!