Poolster D2 steelt punt in Zoutkamp

Het was nog vroeg in de avond en laat op de middag toen de spelers van D2 zich verzamelden op het parkeerterrein van sportpark “Oldencate”. Er stond namelijk een avondwedstrijd op het programma. De spelers en de begeleiding werd verzocht om rond 19.00 in Zoutkamp te verschijnen. Hier werd de al meerdere keren verzette uitwedstrijd tegen Zeester D1 eindelijk afgewerkt. We vertrokken rond kwart over 5 richting Zoutkamp. Al etend en pratend onderweg was de rit best te doen.

De shirts werden uitgedeeld en de spelers konden zich aankleden. Een van de spelers verontschuldigde zich omdat hij zijn voetbalschoenen was vergeten. De eerste helft heeft hij op mijn voetbalschoenen gevoetbald. Anric begon zoals gebruikelijk op de goal. De achterhoede werd bezet door Roy, Jeroen, Tom en Danique. Op het middenveld waren Amber, Erwin en Roderick te vinden. De drie aanvallers, Rick, Lisa en Dimitri maakten de elf compleet. Aan de kant begonnen Veerle en Daisy.  Hierdoor begonnen we met een 1-4-3-3 systeem aan de wedstrijd. De eerste helft was leuk om te zien. Er stonden twee gelijkwaardige teams op de mat en er werd bij tijden leuk gezocht naar een voetballende oplossing. Van de kant was ik zeer tevreden over de manier van spelen en de manier van werken. Helaas konden we de kansen niet uitdrukken in een voorsprong. Hierdoor stond ook in de rust de beginstand nog op het scoreformulier, aangezien een scorebord ontbrak.

In de rust bespraken we de kwaliteiten van de mid-mid bij de uitploeg. Hier wilden we meer druk opzetten. Hierdoor schakelden we over naar een 1-3-4-3 systeem. De taken werden herhaald en er werden weer hier en daar wat wissels doorgevoerd. Zodat we ook sterk konden beginnen aan het tweede bedrijf. De speler die de eerste helft met mijn voetbalschoenen had gespeeld werd door zijn moeder geattendeerd op de zijvakken van zijn voetbaltas. Hierdoor werd in de rust van schoenen gewisseld en speelde hij de tweede helft op zijn eigen schoenen!

In de tweede helft kantelde de wedstrijd. Zeester had veel meer dreiging naar voren en de duels op het middenveld werden nu door de tegenstander gewonnen. Waardoor Poolster gedwongen werd om achteruit te lopen. Het veld werd groter en groter. Na de zoveelste weggewerkte aanval schoof de laatste man van een kleine 30 meter de bal in de goal. 1-0! Poolster was in deze fase de kop volledig kwijt en voor we er erg in hadden was de thuisploeg op 2-0 gekomen. Gelukkig voor de Spijkster bleef het bij 2-0. Hierdoor groeiden we terug in de wedstrijd. Het laatste kwartier speelden we veel rustiger de bal rond en begon het weer op de eerste helft te lijken. Dit zorgde voor kansen. In de 50ste minuut legde Erwin aan voor de aansluitingstreffer. Helaas knalde hij op de binnenkant van de paal het veld weer in. De tot dus ver zeer sterk keepende keeper kreeg de bal tegen zijn rug waardoor Veerle de bal in het lege doelschoot. 1-2. Na deze goal ging het spelbeeld over en weer. Zowel Zeester als Poolster kregen veel kansen. In de 59ste minuut wist Lisa, Veerle te lanceren die in het één tegen één duel sterker was dan haar directe tegenstander en de bal hoog in het doelschoot 2-2… Nadat Zeester had afgetrapt floot de scheidsrechter af voor de wedstrijd en moesten beide teams leven met een punt!

Concluderend na het spelbeeld van vandaag ben ik zeer tevreden over deze ploeg. Bij vlagen hebben we geprobeerd om de voetballende oplossing te zoeken en werd er leuk samengespeeld. In de fase direct naar rust lieten we dit na en hierdoor zagen we Zeester uitlopen naar de 2-0. Hier moeten we van leren en hier gaan we de komende weken aan werken. Na de 2-0 werd het goed opgepakt en steel je als het waren een punt in Zoutkamp. Langs deze weg wil ik mijn rechterhand van vandaag nogmaals bedanken. Robert Ytsma bedankt voor je hulp! Daarnaast zijn we ontzettend goed ontvangen in Zoutkamp en hebben we aan de supporters een spannende en leuke wedstrijd gepresenteerd. Twee ploegen die plezier, inzet en beleving uitstralen en daarnaast leuke dingen hebben laten zien. Ik kijk al uit naar de return in Spijk…