Poolster F1 krijgt in de tweede helft de deksel op de neus

Zaterdagmorgen rond 08:00 was Poolster voor het eerst dit jaar weer vol op aan het draaien. De gebruikelijke mensen voerden hun zaterdagse taken uit! Heerlijk! Iedereen mocht weer aan de bak dit weekend. Alleen de D1 en het 3de elftal hadden deze zaterdag vrij. In de bestuurskamer werd nog even na gepraat over de ouderavond van de B en Meiden en daarna werd er snel over geschakeld naar deze dag. Ik was vooral benieuwd of de F1 zich kon revancheren op vorige week.

Poolster F1 begon goed aan de wedstrijd. Met de vertrouwde doelverdediger Lex op de goal. Deni en Jelle vormden vandaag tegen Wildervank de achterhoede. Op het middenveld was er ruimte voor Luc, Ruben en Thijn. Als aanspeelpunt diende Finn vandaag. Boris begon op de wissel aangezien hij afgelopen week ziek was geweest. Wildervank was net als Poolster kampioen geworden in de tweede klasse. Dit beloofde dus wat voor vandaag. Het affiche bleek waarheid. De leiders en de supporters kregen een prachtige eerste helft voor geschoteld waarin Poolster op voorsprong kwam. Na een leuke aanval vanuit de achterhoede zette Ruben met een steekballetje Finn in de één tegen één die de bal knap binnen schoof. Daarna brak een mindere fase aan waarin Wildervank even goed voetbal liet zien. Na een prachtig uitgespeelde aanval maakte de gasten de verdiende gelijkmaker. Poolster leek van slag en zag de gasten zelfs langs zij komen. 1-2! Poolster zette hard aan om op zoek te gaan naar de gelijkmaker. Thijn, Luc, Finn en Ruben kregen een paar grote kansen. Helaas vond geen van hen het doel. Net voor rust scoorde Finn vanuit een bal uit de as van het veld. Ruben was aangever en Finn werkte goed af. 2-2! Dit was tevens de ruststand.

In de rust werd in de bestuurskamer druk overlegd over het een en het andere. Positief punt was de positionering in balbezit. Het veld werd goed breed gemaakt en de thuisploeg stond zeer sterk te spelen. Negatief puntje lag op het gebied van het meeverdedigen aan beide kanten. Hierin ligt de sleutel van de overwinning vandaag. Bal verlies en daarna de omschakeling is essentieel. Hier wordt volgens ons de wedstrijd beslist.

Na rust zagen we niet meer de Poolster als voor rust. De thuisploeg kon niet meer onder de druk van Wildervank uitkomen. Iedere keer stond er wel een tegenstander in de weg. Poolster kwam moeilijk tot voetballen en zo doende creëerden ze heel weinig in de tweede helft. Wildervank speelde dit zeer goed uit en liepen uiteindelijk uit naar een 4-2 overwinning. Jelle, Boris, Lex en Ruben deden er alles aan om ze tegen te houden maar tegen het einde lukte dit niet meer. Thijn, Finn, Deni en Luc deden hun best om nog iets te forceren maar het ontbrak aan geluk en precisie in de passing.

Ondanks deze nederlaag mogen de pupillen trots zijn op hun eerste helft. Ik heb namelijk veel dingen teruggezien waar we afgelopen woensdag mee bezig zijn geweest. Ook uit deze wedstrijd halen we als leiders en trainer punten waar we aan gaan werken. Ik ben in ieder geval blij dat we niet zo makkelijk meer de wedstrijden winnen. Er moet nu gestreden worden en daarnaast moet het voetballen verzorgd zijn om succes te halen in deze competitie. Ik kijk uit naar woensdag wanneer ik met deze jongens weer ga werken aan het volgende voetbalprobleem!

Na afloop van de wedstrijd werden de jongens beloond met hun prestatie van het afgelopen half jaar. De jongens zijn namelijk ongeslagen kampioen geworden in de 2de klasse. Daarnaast zijn ze bij de laatste 13 F teams in de beker. 26 maart 2016 spelen ze thuis om bij de laatste 8 te komen. Ik wil namens deze weg nogmaals Lex, Jelle, Wouter, Boris, Thijn, Luc, Ruben, Deni en Finn feliciteren met dit geweldige resultaat!