Poolster F1 vs Moeders

De laatste weken van het voetbalseizoen gaan in, en overal duiken foto’s op van idioot geklede volwassenen, die ongetraind het duel op de grasmat aangaan met hun kind.

Vandaag was de wedstrijd tussen Poolster F1 en de moeders. Dit is een wedstrijd, die van te voren duidelijk in de agenda komt, die wordt besproken tijdens het avondeten, de voetbalmoedersgroepsapp en de mail.

Klaas en JP, leiders van F1, waren verkleed als Charly Lownoise en Mental Theo, en de jongens van F1 waren, zoals te doen gebruikelijk, in tenue.

De moeders, en Stijn! Hadden de kleur roze als dress code.

Maaike Baar was onze coach, en overzag het veld, zoals het hoort, door een roze bril. Cor Biemond was tot scheids gebombardeerd, en heeft het er niet onaardig af gebracht, met z’n stalen neuzen en niet functionerend fluitje.

Na een kort overlegje over de posities, waar feitelijk niet echt een consensus over bestond, werd de aftrap genomen, en gingen we los!

Tjonge, voor de wedstrijd stoer gezegd, we zetten de eerste goal, maar we laten ze winnen. Hoezo??? We laten ze winnen??? Wat een arrogantie! Alsof wij, moeders van de spelers van F1, die het afgelopen half jaar in de eerste klasse hebben gevoetbald, dat voetbalspel kunnen evenaren! Niet dus!

Vanaf het begin was het duidelijk. We zouden moeten strijden, voor een goal. De jongens zijn snel, behendig, technisch heel goed vooruit gegaan en zijn vooral altijd erg gemotiveerd!

Ik weet niet meer wie welke goal gezet heeft. De tactiek van ons veranderde, Stijn zou de ballen hoog over de F groep heen schieten, en wij zouden klaar staan om hem erin te rammen.

Niet gelukt gewoon! Wel een paar kansen, die voor onze voeten werden weg gemaaid, door dat kleine, gele, felle grut!

Marije was het op den duur zat, bedacht zich niet, toen Rick (interimkeeper) de bal had, en nam de bal uit z’n handen, om deze heel nonchalant, en recalcitrant, in het doel te gooien. Zo! Wij willen ook een doelpunt! Cor had deze situatie niet geheel goed ingeschat, en keurde het goed. De wraak van de moeders was een feit.

Een paar vrije trappen, corners en zelfs een penalty rijker is de stand 5-2 als er wordt afgefloten.

F1 - moeders 3 F1 - moeders 4 F1 - moeders F1 - moeders1