Poolster F1 weer door in beker !!

Poolster F bekert door…

Zaterdagmiddag 12.30 stond voor onze F1 een bekerwedstrijd ingepland. NEC F5 was de tegenstander voor deze pittige ronde. De Delfzijlster traden thuis aan op het nieuwe kunstgrasveld. Een speciaal veldje voor de zeven tegen zeven elftallen, prachtig veldje om te bespelen.

Poolster trad aan met een achttal. Lex verdedigde het doel. Wouter en Jelle verzorgde de verdediging en Deni, Ruben en Boris waren opgesteld op het middenveld. De aanvallende posities waren voor Luc en Finn. Thijn verving halverwege de eerste helft Deni. Poolster F begon pover en zwak aan de wedstrijd. NEC kwam verdiend op een 1-0 voorsprong. Daarna volgde een opgaande strijd met uiteindelijk de verdiende gelijkmaker. Lex stuurde Finn diep die de bal langs de naderende keeper schoot. 1-1! Poolster zette aan en kwam er soms gevaarlijk uit. Helaas stond het organisatorisch niet sterk bij de uitploeg hierdoor gaven we te veel ruimte aan onze tegenstander die vaak zomaar het veld over konden steken. Gelukkig voor de Spijkster lieten Ruben en Lex dit niet toe, vaak vonden de tegenstanders hun meerdere bij deze twee personen. Vanuit deze mensen werden vele spelers weg gestuurd. Uit een counter scoorde Luc de 1-2. Vanuit de corner scoorde Boris een fraaie 1-3. Dit was tevens de ruststand.

In de rust vroegen de leiders om meer inzet en beleving van de pupillen. Met deze twee zaken moest deze ronde worden overleeft. De nadruk werd door ons op het behouden van je positie gelegd, hier ligt denk ik ook de sleutel tot succes.

In de tweede helft kregen we een gretig NEC. Die sterk en snel terug kwam op 3-3! Een zeer goede fase van NEC overigens, een fraai team met een prachtige instelling. Onder aanvoering van de kleinste man van het veld kwam NEC tot leuk en mooi voetbal. Na de 3-3 veranderde de wedstrijd. Poolster zette in het hoofd de instelling recht en bracht het op, om er 10 minuten vol voor te gaan. Lex stuurde vanuit het niets met een lange bal Finn weg die met een volley hard uithaalde en Poolster weer op voorsprong schoot! 3-4! Deze klap kwam de tegenstander niet meer te boven… Thijn zette vroeg druk op een te zacht ingespeelde bal en in de kans die hier uit ontstond maakt hij knap de 3-5. De mooiste goal van de middag was de 3-6. Via alle linies, Lex, Wouter, Ruben, Boris, Finn, Deni en toen de bal uiteindelijk weer Finn bereikte vond de bal het doel een mooie aanval en een prachtige goal tot gevolg. Deze goal leidde tevens tot het eindresultaat 3-6.

Een prachtig resultaat voor de F pupillen van onze vereniging die uit kunnen kijken naar een nieuwe tegenstander. Als trainer van dit team was ik teleurgesteld in de eerste helft. De laatste 10 minuten waren daarin tegen geweldig en was het weer ouderwets genieten. Een leuk team dat vanaf volgende week gaat strijden om de punten in de eerste klasse van de F pupillen, een prachtige uitdaging waarin de sleutelwoorden, samenspelen, inzet en beleving absoluut niet mogen ontbreken!