Poolster F3 voor het eerst “los”

Nadat de team inschrijvingen aan de KNVB waren doorgegeven kwamen tot ons plezier nog een fors aantal F-pupillen zich aanmelden als (potentieel) lid van onze vereniging. De meeste spelers gingen eerst een paar weken 'proef'trainen om te ervaren hoe het voetbal in het echt is. Is het nog wel leuk met meer spelers om je heen? Is die meester ook streng? Wat moet ik dan doen als ik in het veld sta? zijn zo vragen die bij de kinderen opkomen. Dus is er maar één manier om daarachter te komen en dat is een aantal keren proberen. Daarom heeft v.v. Poolster de regel ingesteld dat deze beginnende voetballers, zonder verplichtingen, eerst mogen komen 'proef'trainen. Bevalt het goed en wil het kind op voetbal dan wordt het aangemeld, is het nog even te vroeg (te eng) of vindt de speler het gewoon niet leuk dan gaan we weer als goede vrienden uit elkaar.

Terug naar het begin van het verhaal. Er waren dus zoveel spelers dat we een team konden formeren. Er is nog contact geweest met de KNVB om te kijken of ze niet alsnog in een competitie konden worden ingedeeld maar dit bleek niet het geval. Helaas, de spelers moesten tot aan de winter eerst alleen trainen. Later bleek dat ook Wagenborger Boys, De Fivel en Holwierde met eenzelfde groep beginnende voetballers zit en een onderlinge competitie werd geboren. Zo kunnen deze spelers gelukkig toch vaak een wedstrijdje spelen!

Afgelopen zaterdag mocht het nieuwe team, Poolster F3, voor het eerst de wei in, thuis tegen Wagenborger Boys. De eerste helft deden de spelers erg hun best maar waren ze nog zoekende in positie, bedoeling, duels, zeg maar alle facetten van het voetbalspel. Helemaal niet erg en eigenlijk heel logisch. Er werd gerust met een achterstand maar dat mocht de pret niet drukken. De rust werd benut voor wat extra aanwijzingen maar, nog veel belangrijker, een bekertje ranja en hier en daar wat lekkers.

De tweede helft ging het een stuk beter. Iedereen wist beter wat hij/zij moest doen en Poolster was goed bezig. Er werd echt een teamprestatie op de mat gelegd! Natuurlijk werd aan de kant al gekeken naar het talent van de nieuwe aanwas (u kent vast de reclame wel van de jonge Van Persie en de pindakaas waar bij Excelsior ook een paar oude mannetjes aan de kant staan te kijken : " dat wordt later een hele grote...)"Afijn, ze konden hun ogen uitkijken want stuk voor stuk hebben ze talent. De supporters kunnen weer met een gerust hart naar de toekomst kijken. En de spelers? Zij wonnen de tweede helft en hadden een hele leuke, fijne voetbalmorgen. Ga zo door !!

PS ;

Indien u foto's heeft gemaakt zijn een paar mooie van harte welkom ( info@vvpoolster.net ) We zetten ze dan onder dit 'verslag'