Poolster MO17 verslaat Eenrum MO17 met 3-5.

Afgelopen zaterdag moesten de meiden van Poolster alweer vroeg uit de veren om aan te treden tegen hun leeftijdsgenoten uit Eenrum. Na de overwinning op Helpman, twee weken geleden zat de moed er goed in. Op een zwaar te bespelen grasmat waren het de dames van Eenrum die het beste van het spel hadden en het was dus ook alle zijlen bijzetten om niet tegen een tegentreffer aan te lopen. Van onze kant was het een beetje te slap allemaal en we lieten de tegenstander te makkelijk voetballen. Zo kregen we dan toch een tegengoal om de oren. Nadien begonnen we wat beter in het spel te komen en kwamen er mogelijkheden.
Nog voor de rust konden we twee keer scoren en dus met een voorsprong naar de thee.
De tweede helft begon eigenlijk net zo als de eerste maar het herstel kwam toch ook nu weer. Na het scoren van een derde en vierde treffer leek het gespeeld. Maar de gastdames dachten daar toch iets anders over en kwamen knap terug naar 2-4 en leek er iets te kantelen in de wedstrijd.
De Spiekster dames echten wisten niet van ophouden en scoorden ook nog de 2-5. Dat Eenrum vlak voor tijd nog een keer scoorde en in blessure tijd nog 3 corners mocht nemen deed aan de uitslag niets meer.
Na 1 keer verlies en 2 keer winst delen we de koppositie met Loppersum, de tegenstander van komende zaterdag 10.00 uur.
Het is goed om te zien dat we langzaam maar zeker steeds meer gaan voetballen, het duurt lang maar dat is met alle goede dingen zo.

De foto’s geven een korte impressie van de wedstrijd(gemaakt door Angela Flikkema)

Trotse trainer/coach MO17

Wilt u de meiden eens live zien voetballen? Dat kan!!
Aanstaande zaterdag spelen ze om 10 uur een thuiswedstrijd tegen de meiden van SC Loppersum