Poolster verliest in eindfase

Zoals u ongetwijfeld weet heeft "de voetbalkieker" na een fiks aantal jaren de pen even neergelegd en zal er voorlopig geen verslag meer van zijn hand te lezen zijn. Een dankwoord is op zijn plaats, de schrijver heeft in al die jaren veel tijd besteedt om een goed wedstrijdbeeld te schetsen en we hebben zijn inbreng kunnen waarderen. Nogmaals dank! Het is namelijk ook zo dat wanneer iemand begint met het opmaken van een verslag en dit een aantal keren achtereen doet, men er al een beetje op begint te rekenen. We hopen altijd op inbreng, van alle teams, dus pak eens de pen en de uitdaging en stuur een verslag van uw wedstrijd ! (info@vvpoolster.net) Dit ter inleiding en geheel in de geest van "de voetbalkieker" die ook eerst uitvoerig de zaterdagochtenden wist te beschrijven.

Poolster 1 speelde vorige week een eerste oefenwedstrijd in en tegen het sc Scheemda van trainer Bert de Vries. In deze wedstrijd bleken de Spijksters fors meer in hun mars te hebben dan de Scheemders en met een 0-3 werd huiswaarts gekeerd. Vandaag was op het laatste moment Corenos bereid gevonden om een oefenwedstrijd te spelen.

Poolster begon voortvarend. Er was veel beweging en met korte combinaties werd getracht om de ruimtes te vinden voor de aanval. Een echt aanspeelpunt zoals Ronny Bakker dit een aantal seizoen is geweest, tevens scherp op de steekbal, is er in deze selectie nog niet. Corenos liet zich eerst tot de middellijn inzakken en keek de kat uit de boom. Poolster draaide door het gemis van een echte spits een beetje om de hete brij en kwam niet tot echt grote kansen. Toch was het goed om te zien dat de intentie van team en trainer het dominante combinatievoetbal is. Het zal en mag best eens misgaan maar dat is oké bij een team in opbouw. We zullen het accepteren ook al willen we allemaal ook graag winnen. Op ongeveer de helft van de eerste helft kroop Corenos meer uit hun schulp en steeds vaker zochten ze ook de aanval. Meest uit een snelle omschakeling zochten de gasten de twee spitsen en probeerden dan aan te sluiten of linea recta naar keeper Marcel door te breken. Zo ook bij een aanval over de linkerkant waar de back op snelheid doorzette en zijn voorzet via een sliding van Jeroen in het doel zag belanden. Domme pech maar wel 0-1 op het mooie scorebord. Poolster zette het spel voort op eenzelfde manier, Corenos pakte Poolster zo'n 10 a 15 meter eerder op. Kansjes werden door Poolster niet tot goal gepromoveerd, al had een mooie vrije trap van Robin een beter lot verdiend (goede redding keeper) en was het toch Corenos dat wederom kon scoren. Scheidsrechter Poort gaf een penalty aan Corenos. Zwaar bestraft, tenminste in de ogen van de Spijksters, maar onhoudbaar voor Marcel. Met deze 0-2 stand werd de rust ingegaan.

De tweede helft had trainer Jeroen de Munck wat omzettingen gedaan. Poolster pakte de tegenstander iets anders aan en de wisselspelers van de eerste helft werden meest ingezet. De thuisclub leek het hierdoor iets beter onder controle te krijgen en na een mooie steekpass van Erik kwam Johan de Groot alleen op de keeper af en maakte 1-2. De aansluitingstreffer en Poolster zette collectief nu ook meer druk. Het resulteerde in een prachtige 2-2 van Robbert Kok die vanaf een goede 20 meter de bal langs de keeper schoot. Het wachten was aan de kant op de 3-2 van Poolster maar daar dachten de gasten anders over. Een voorzet vanaf de linkerkant werd niet goed door keeper Kees ingeschat. Hij miste de schijnbaar houdbare voorzet, mogelijk doordat de bal iets hoger op leek te stuiten dan Kees had ingeschat, en de bal werd door de aanvaller in het lege doel verwerkt. Wederom de voorsprong voor het jonge team uit Roodeschool met nog een kwartiertje te spelen. Zou Poolster zich nog een keer kunnen opporren om de 3-3 te kunnen realiseren? Het antwoord kwam snel. Het was namelijk weer Corenos dat uit een corner het kopduel won en Kees passeerde. De 2-4 was een feit en de winnaar bekend. Het werd zelfs vlak voor tijd nog 2-5 na enorm verdedigend geklungel en dat gaf het spelbeeld niet helemaal goed weer. Een ietwat geflatteerde nederlaag voor Poolster waar een gelijkspel eerder gepast was geweest. Maar in voetbal tellen goals en Corenos speelde het spel ook prima en zullen in hun ogen gewoon een terechte overwinning hebben geboekt. Voor beide is wat te zeggen. Wanneer straks het echte spel om de knikkers is begonnen kan het zomaar weer helemaal anders zijn. De charme van het voetbal !