Prachtige wedstrijd Poolster D1

Zaterdagochtend stond om 09.00 uur de wedstrijd Poolster D1 - Middelstum D1 op het programma. In de beker hadden de Spijksters het met 7-3 ruim afgelegd tegen de blauwhemden en de leiding was vooraf dan ook bevreesd voor deze tegenstander. Vorige week won Poolster D1 vrij gemakkelijk met 5-1, waar ze ook met hetzelfde gemak dubbele cijfers hadden kunnen halen.

De wedstrijd nam zijn aanvang en zowel Poolster als Middelstum probeerden te voetballen. Middelstum leek op veel plekken fysiek iets sterker. Poolster moest dat dan compenseren door wat slimmer proberen te zijn. De driehoekjes over het hele veld waren niet van de lucht. Ook al ging het ook best eens fout, de teams probeerden met een opbouw en combinatiespel naar voren te komen. Bij Poolster onder bezielende coaching waaruit nog eens bleek dat de leiders dit ook wilden zien en van de spelers vroegen. Het werd ook beloond. Na een klein kwartier kwam de thuisploeg op voorsprong middels een mooi uitgespeelde aanval 1-0. Het leek crescendo voor de geel-zwarte formatie te gaan maar opeens sloegen de gasten toe. Binnen een paar minuten ging Poolster tot drie keer toe op gelijke wijze de fout in en het stond zomaar 1-3. Dat was even een tegenslag. Poolster had even wat tijd nodig om te herstellen waar Middelstum er nog eentje in schoot. De teams leken met de 1-4 te gaan rusten maar Poolster wist toch vlak voor de ranja nog de 2-4 maken. Dat gaf de toeschouwer toch wat moed.

De leiders van Poolster hadden de oorzaak van de tegengoals geanalyseerd en daarop maatregelen genomen. In de tweede helft had Poolster dan ook iets meer controle. Het was vaker aan de bal en maakten terecht de aansluitingstreffer 3-4. Middelstum raakte in paniek. Zelf kwam het niet meer aan voetballen toe en zag Poolster steeds sterker worden. De 4-4 was niet meer dan terecht. Beide teams streden voor elke meter en elk duel werd aangegaan. Een schitterend schouwspel van de D-pupillen, van beide kanten bleef men goed spelen en proberen om combinerend erdoor te komen. Poolster leek dit 5 minuten voor tijd te lukken. Helaas voor de thuisploeg hield de keeper met een goede redding de bal tegen en voorkwam een Spijkster voorsprong. Twee minuten later een vergelijkbare situatie, maar nu aan de andere kant. Groot verschil was dat de bal dit keer wel het net liet bollen en de gasten hierdoor op een 4-5 voorsprong kwamen te staan. Poolster probeerde in de resterende minuten uit alle macht om alsnog een verdiend punt uit het vuur te slepen maar ondanks alle inspanningen mocht het niet baten.

Resumerend ; Poolster en Middelstum speelden een geweldige pot voetbal, zo zou je het elke week willen zien. Middelstum was vandaag de gelukkige waar Poolster een punt had verdiend. Op basis van spel en spelopvatting hoeft D1 niet te wanhopen want op termijn zullen ze de vruchten hiervan plukken.

Tenslotte ; het gaat bij jeugdvoetbal niet alleen om het resultaat. Natuurlijk wil een speler of team winnen maar in de pupillen is het nog veel belangrijker de basis te leggen zodat de successen vanzelf gaan komen. Ga zo door !

De scheidsrechter