Raptim Football Academy Gambia

Enige jaren geleden kwam bij onze vereniging de vraag binnen of er nog oude kleding aanwezig was, dat we wel zouden willen doneren aan een goed doel. Het goede doel was in dit geval een voetbalschool op lokaal niveau in een Afrikaans land. Nadat een aantal tassen en zakken waren bekeken konden we een aantal oude shirts meegeven. Het mes sneed aan twee kanten want wij kregen weer wat meer ruimte en we konden anderen hier blij mee maken. Afgelopen zaterdag ontvingen we van mw. Westerhuis een mooie elftalfoto, waarin voetballers in Gambia poseren in de oude shirts van Poolster. Het zijn shirts zonder de karakteristieke V dus we moesten even twee keer kijken maar het zijn echt Poolster shirts. Zo is op de lichte, niet gestreepte shirts vaag het logo van MCS cleaning Stadskanaal waar te nemen en de gestreepte zijn waarschijnlijk van Accountantskantoor Stulp. Leuk om te zien !  Zie onder de foto en nog een klein stukje vrij vertaalde tekst van de Academy manager waarin ook wel duidelijk wordt hoe goed wij het hier eigenlijk hebben en met welke problemen zij te maken hebben.

Gambia - Raptim Football Academy

" Raptim voetbalclub bereikte de academie status op 15 maart 2010, een uitstekende omgeving voor het voetbalonderwijs, gemaakt in onze lokale gemeenschap.

We trainen jonge spelers en zonder twijfel is het een eer en een prestatie om te spelen voor Raptim Football Club / Academie. Mogelijk kunnen spelers naar het buitenland gaan en bij een professionele club gaan spelen. Ons programma is geformuleerd om bekwame, creatieve en gedisciplineerde spelers op te leiden en om hun eigen rol en verantwoordelijkheid binnen de Academy te ontwikkelen.

Onze coaches leren de spelers goede gewoonten vanaf het begin van hun tijd bij ons aan en bereiden elke speler individueel voor als zij zich in hun ontwikkelingsstadia bewegen. Onze spelers worden niet alleen gecoacht in het spel van het voetbal, maar onze technische staf coacht ook op normen en waarden om onze spelers ook verantwoordelijk te maken in en voor hun verdere leven.

Toewijding en discipline zijn sleutelwoorden in de academie. Zonder dat is het zeer onwaarschijnlijk dat een jonge speler heel ver in het profvoetbal zal vorderen. We moedigen ook al onze spelers aan om hun eigen standaards en doelen zo hoog mogelijk in te stellen. We hebben toekomstige sterren in de academie.

Wij moedigen onze spelers aan om de principes van het goede leven en de hoge morele oprechtheid hoog te houden en ver weg te blijven van de leegte van elke vorm van verslaving aan drugs en ​​andere dergelijke sociale ondeugden.

Tenslotte, omdat kwalificaties in het voetbal net zo belangrijk zijn als in elke andere carrière, moedigen we al onze jonge spelers om net zo hard te werken met hun schoolwerk als de academie."

Julius Bassie Kamara (Jr)

Raptim Academy Manager