Regelmatige zege Poolster 3

Poolster 3 mocht het op sportpark Oldencate opnemen tegen De Heracliden 3. Op de ranglijst was de thuisploeg terug te vinden op plek 2 terwijl de Meisters op de vierde plaats stonden geparkeerd. Leider Peter Stuve had een grote selectie tot zijn beschikking en kon daarmee flink doorwisselen. Bij de start van de wedstrijd waren de elf namen;

Kees
Richard, Lars, Booly, Wim
Harry, Jeroen, Alex, Martijn,
Danny en Willem

reserves: Johan, Migèl, Mark, Ramon, Robert en Nick

Scheidsrechter Baar floot iets voor half 3 de wedstrijd aan de rit en Poolster nam direct het initiatief. Het had het betere van het spel, de gasten leken eerst de kat uit de boom te willen kijken en plooiden wat terug. In de beginfase werd af en toe een plaagstootje uitgedeeld, al had Willem al vlot de 1-0 op de schoen. Hij schoof met de linker echter de bal aan de verkeerde kant van de paal en daarmee bleef het 0-0. Niet voor lang want Alex weet op kenmerkende wijze de ruimte te vinden en schiet laag de 1-0 in de hoek. Je zou verwachten dat Poolster op dezelfde voet verder zou gaan maar het spel is meer in balans en dat ligt meer aan Poolster dan aan de bezoekers. Aan de kant lijkt het erop dat wanneer de 2 of 3-0 valt, de wedstrijd daarmee ook beslist is. Maar dan is het wel belangrijk om niet in het eigen strafschopgebied te gaan knoeien en dat is dan ook de oorzaak van de gelijkmaker. De Heracliden maken maar wat graag gebruik van de geboden kans en schieten de 1-1 langs keeper Kees. De geelhemden konden weer opnieuw beginnen maar zo swingend als in het begin was het niet meer. Het duurt tot aan de 33e minuut aleer Poolster wederom de armen in de lucht mag steken. Lars krijgt alle tijd en ruimte om een voorzet af te leveren waarna hij ziet dat de bal bij de tweede paal op het hoofd van Migèl komt, die geen moeite heeft het net te vinden (2-1) Tot het rustsignaal blijft de thuisploeg onrustig spelen en vaak moeilijke oplossingen zoeken waardoor er teveel balverlies is om tot vlot lopende aanvallen te komen.

Na aanvang van het tweede bedrijf is het weer Poolster dat veelal de bal in bezit heeft. Toch zijn het de mannen uit Uithuizermeeden die de eerste grote kans krijgen. Kees weet, ten koste van een hoekschop, de inzet onschadelijk te maken en daarmee de gelijkmaker te voorkomen. Ramon is in het eerste kwartier nog het dichtst bij een doelpunt als hij het eens van afstand probeert en zijn poging net over de lat ziet gaan. Poolster zal meer van zichzelf moeten eisen wil het de tegenstander op de knieën krijgen. Dan moet het wel makkelijker gaan spelen, medespelers die dichtbij staan zoeken en minder de lange bal gaan spelen.
Johan geeft uiteindelijk voor wat lucht als hij de voorzet van Alex binnen weet te werken en zo de 3-1 laat aantekenen. De doelman van De Heracliden is duidelijk niet fit maar laat zijn ploeg niet in de steek. Poolster maakt er weinig gebruik van. De gasten krijgen nog een grote mogelijkheid om de 'Anschlusstreffer' te maken maar de nummer 10 schuift de bal voorlangs. Qua kansen hield het daarna op voor de blauwen, Poolster hervond zich enigszins en er was meer rust en beter positiespel maar koesterde ook de voorsprong en de punten die bij een overwinning horen. Baar floot in de stijl van Bas Nijhuis maar had een relatief makkelijke middag met twee sportief ingestelde teams. Poolster houdt de punten en de aansluiting met de top!