Sportblessures

Zoals we allen weten hebben we al een tijd geen verzorger tot onze beschikking. Het bestuur heeft het mogelijke gedaan om dit te realiseren maar is tot op heden niet geslaagd in haar missie. Wel hebben we met Nathalie Nijstad van Kinese fysiotherapeuten gesproken om onze leden toch iets aan te kunnen bieden c.q. naar te kunnen verwijzen. Onderstaand informatie die u tot u kunt nemen en waar nodig hopelijk uw voordeel mee kunt doen.

Sportblessureskinesefysio

Veldvoetbal is een veel beoefende sport in Nederland. Het totale aantal veldvoetbal blessures ligt op 760.000 per jaar, dit maakt ongeveer 17 procent uit van alle sportblessures. Van deze blessures worden er jaarlijks 140.000 gezien door een fysiotherapeut.

Om de blessures de aandacht te geven die het verdient zijn wij een samenwerking aangegaan met de sportfysiotherapeut (Nathalie Nijstad) van Kinese Fysiotherapeuten. Je kunt de sportfysiotherapeut op verschillende manieren bereiken.

Wel een klacht, maar geen hoge nood:

Als er vragen zijn omtrent lichte klachten kun je deze vragen per e-mail stellen.

Dat kan via nathalie.nijstad@kinesefysio.nl

Een afspraak maken:

Je loopt al een tijdje met een klacht of blessure en deze hersteld niet goed. Je wilt graag weten wat je kunt doen om weer klachtenvrij te kunnen voetballen. Je kunt dan langs komen voor een afspraak. Deze afspraak is op verschillende manieren te maken.

Dat kan via de website www.kinesefysio.nl

Direct bij de sportfysiotherapeut nathalie.nijstad@kinesefysio.nl

Of telefonisch 0596-613066

Blessure in het weekend:De blessurepraktijk.nl

Je hebt een blessure opgelopen tijdens een wedstrijd in het weekend. Je wilt graag weten wat er aan de hand is en hoe je zo snel mogelijk kunt herstellen. Hiervoor kun je in het weekend al online een afspraak maken. Je gaat dan  naar de website www.deblessurepraktijk.nl en zoekt op locatie Appingedam of Delfzijl.

Vergoedingen:

Een afspraak bij de sportfysiotherapeut wordt vergoed vanuit het aanvullend pakket van de zorgverzekering.

Mocht je geen aanvullend pakket hebben dan kost een consult fysiotherapie  € 29,60.