Terugblik: Open dag v.v. Poolster

Het weekend van 9 en 10 juni stond bomvol activiteiten gepland. De traditionele clubdag werd gecombineerd met het Poolster zomertoernooi en de open dag met als feestelijke afsluiting de officiële opening van het kunstgrasveld. Op vrijdagavond 9 juni trapten een groot aantal JO19 elftallen het weekend af met het Poolster zomertoernooi. Na het vlekkeloos verlopen toernooi werd de avond afgesloten met een barbecue verzorgd door de Vesting. Het bleef nog lang gezellig.

Op zaterdagmorgen startte vanaf 9.30 uur het tweede gedeelte van het Poolster zomertoernooi. Aan dit toernooi deden onder andere (M)O17 elftallen en JO15 elftallen mee. Het toernooi werd georganiseerd door de toernooicommissie onder leiding van Marco Dijkstra. Het weer was goed, de wedstrijden waren attractief en daarmee het toernooi geslaagd. Aan het einde van de ochtend werd het toernooi afgesloten met de prijsuitreiking op het speciaal opgebouwde podium.

Vanaf 14.00 startte het middagprogramma dat bestond uit een sport- en spelmiddag voor de jongste jeugd en een senioren mixtoernooi voor leden en oud-leden. De senioren speelden hun toernooi op het kunstgrasveld. Na afloop van dit toernooi was er een demonstratie van het walking football team van Noordpool UFC.

Om 17.30 uur werden de gasten verwelkomd die waren uitgenodigd voor de receptie voorafgaand aan de opening van het kunstgrasveld. Onder de aanwezigen waren onder andere onze ere-leden, sponsoren, hoofdleverancier van het kunstgrasveld CSC en de Gemeente Delfzijl. Gelijktijdig kon een ieder buiten genieten van een hapje en een drankje op het speciaal voor de open dag aangelegde horecaplein. De mobiele taps werden bemand door vrijwilligers, waardoor niemand dorst hoefde te lijden en de vesting was aanwezig met broodjes hamburger, broodjes braadworst, salades en gehaktballen uit de jus. De gasten van de receptie werden verwelkomd door Henk de Haan en voorzitter Edward Stulp. Na het welkom werden zowel de genodigden als de rest van de bezoekers naar het veld geleid om getuige te mogen zijn van de opening van het kunstgrasveld. Deze werd ingeleid door Henk de Haan en verricht door wethouder Meindert Joostens, voorzitter Edward Stulp, ons jongste lid Robin Heun en ons oudste (ere)lid Eise Mollema.

Na de opening stond er nog een toetje op het programma, namelijk de wedstrijd tussen oud-FC Groningen en v.v. Poolster 1. De wedstrijd startte even na zevenen. Onder toeziend oog van honderden bezoekers floot arbiter Roeluif Luinge voor de aftrap. Poolster 1 bleek geen moeite te hebben met de oud-profs en wist de wedstrijd met 5-0 te winnen. Na de wedstrijd werd bij het podium afscheid genomen van alle stoppende vrijwilligers en werden de winnende loten van de huis-aan-huis verloting getrokken door speler van oud-FC Groningen Paul Matthijs. Hierna startte het feest onder begeleiding van coverband Cheerz! en DJ Julian. Het bleef ook deze avond nog lang onrustig op Sportpark Oldencate.

Namens het bestuur en de organisatie willen wij een ieder bedanken die op watvoor manier heeft bijgedragen aan deze twee geweldige dagen. Op deze dagen hebben wij als vereniging kunnen laten zien wat verenigen daadwerkelijk inhoudt!

Wij wensen u allen een fijne (zomer)vakantie en zien u graag allen volgend seizoen weer op Sportpark Oldencate!

Voor foto's van de open dag:

‘Oudjes’ FC onderuit op nieuw kunstgras Poolster