Uitstekende prestatie Poolster 2

SPIJK – Poolster 2 mocht het op het kunstgras van Sportpark Oldencate opnemen tegen VVSV 1. Poolster beleefde een mindere start van de competitie want het verloor in het begin een paar keren van een sterke tegenstander maar de laatste weken ging het qua resultaten wat beter met winst op Lycurgus 8 en een gelijkspel tegen KRC 1. Daardoor was de score tot op heden 4 punten uit evenveel duels.

VVSV was het voorgaande seizoen een ploeg om rekening mee te houden. Het speelde goed voetbal en was in de top van de ranglijst terug te vinden. Deze jaargang wisten ze slechts één keer de volle buit te pakken, rode lantaarndrager Lycurgus 8 werd met 3-0 verslagen en dat bracht de ploeg uit Ulrum op 3 punten uit 4 wedstrijden.

"Voetbal Vereniging Samen Verder" mocht de aftrap verzorgen en bracht de wedstrijd aan de gang. Veel tijd om rustig over te spelen kregen de gasten niet. Poolster liet snel zien wat het plan van aanpak was en wisten collectief om de tegenstander kort te dekken, duels te winnen en wanneer het in balbezit kwam, gebruik te maken van de vleugels. Niet lang na het begin ontsnapte Sven aan de aandacht van de verdediger en wist met zijn snelheid vrij te komen en de bal hard langs de doelman te schieten. Zo stond Poolster op 1-0. Dezelfde speler wist iets later aan de linkerkant tussen twee tegenstanders door te glippen en het strafschopgebied binnen te gaan. Omdat een speler van VVSV de snelle aanvaller niet kon afstoppen hield hij hem aan de arm vast waardoor Sven ten val werd gebracht. De penalty werd door Jelte vakkundig in de hoek gewerkt (2-0)

Poolster was oppermachtig. Het zat er bovenop, liet weinig ruimte aan de tegenstander die daardoor wat gefrustreerd raakte en verwijtend naar de scheidsrechter keek als er weer balverlies werd geleden doordat de handelingssnelheid te laag was en Poolster gewoon feller was in de duels.

Na weer een goed lopende aanval over de rechtervleugel kan een voorzet worden gegeven die door Ferdinand op waarde wordt geschat. Hij drukt bij de tweede paal de bal laag tegen de touwen en zet daarmee zijn team op 3-0, al vroeg in de wedstrijd. Halverwege de eerste helft komt Colin weer eens goed voor zijn man, kan de bal overnemen en ziet dat de keeper iets te ver voor zijn goal staat. De lob is fraai en de 4-0 een feit. Met deze stand worden ook de kleedkamers opgezocht.

Na rust gaat Poolster op dezelfde voet verder. Het is vandaag gewoon een klasse beter dan de gasten en al snel gaat het meeste verkeer weer richting doel VVSV. Wederom is het Colin die kan scoren na goed voorbereidend werk aan de zijkant, het balletje inlopen stelt niet veel voor maar je moet er wel staan (5-0). De uitkomst is wel beslist als er 6-0 in het boekje kan worden genoteerd. Keeper Cas ziet veel ruimte achter de verdediging van VVSV en weet met een uittrap Daan te bereiken. Daan is fel en snel genoeg om het duel te winnen en weet de bal tegen de touwen te knallen.

Poolster lijkt daarna de teugels wat te laten vieren. Het speelt nu ook vaker de lange bal in plaats van te blijven combineren. Het levert veel duels op in de laatste linie van de tegenstander maar doeltreffend is de ploeg een tijdlang niet. Helaas voor de keeper van de gasten gaat hij dan niet zijn beste periode in. Eerst ziet Jelte een scherpe voorzet hoog in de doelmond terecht komen en de keeper lijkt verrast, is aan het knoeien en frommelt de bal er zelf in (7-0) Ook bij de laatste treffer van de thuisclub ziet de keeper er slecht uit. Een houdbare bal weet hij niet onder controle te krijgen en zo weet Daan de 8-0 op zijn naam te zetten.

Het slotakkoord is voor VVSV. Het is niet helemaal voor niets gekomen want in de slotseconden van het duel kan de rechtsvoor een diagonaal schot loslaten dat te machtig is voor keeper Cas. Hij weet de nul niet te houden en moet de einduitslag van 8-1 accepteren.

Poolster is met 7 punten uit 5 duels nu op een 7e plek terug te vinden waarbij moet worden opgemerkt dat de ploegen op plaats 1 t/m 6 al één of twee wedstrijden meer hebben gespeeld.

Verslag : André van Gennip, Foto's : Sandra Bos