Van een trotse trainer van de 35+ dames

Na een half jaar hard trainen was het dan zover de eerste wedstrijd van de dames 35+.

Maandagavond 6 mei 2019 moesten we het opnemen tegen onze buurtgenoten Holwierde.

In september 2018 is mij gevraagd door een aantal dames of ik training wou geven.
We besloten in oktober om er mee te beginnen met een tiental dames. later is dit aantal
uitgebreid en besloten we om 2 keer in de week te gaan trainen.

Tussendoor hebben we nog mee gedaan aan het Delfdam 35+ toernooi van de mannen
waar voor het eerst ook vrouwenteams waren uitgenodigd.
Daar kregen we de smaak al even te pakken veel gezelligheid en sfeer in het team dit kon alleen
maar beter gaan.

Dus we besloten om een oefenwedstrijd te regelen.

Afgelopen maandag was het dan zover we begonnen met volle moed aan onze 1e wedstrijd.
Spanning op de gezichtjes maar daar was naar 5 minuten spelen al niks meer van te zien.
Wat een strijd wat een passie Holwierde had het lastig met onze bewegelijk middenveld.
Holwierde voetbalt al 2 jaar samen en wist niet wat ze overkwam.

Uiteindelijk in de 1e helft na wat goede kansen over en weer komt Holwierde op 0-1.
Dit was tevens de ruststand. Poolster speelde een hele goed 1e helft en had zeker kunnen scoren.
Na thee in de rust gehad te hebben begonnen we aan de 2e helft. Poolster deed er alles aan om de
gelijkmaker op het bord te krijgen maar het mocht niet baten. Counter Holwierde en het was 0-2.
De krachten vloeiden weg bij Poolster het was een zware maar leuke wedstrijd geweest.
Uiteindelijk liep Holwierde nog uit naar 0-4 maar dat was voor de statistieken.

Het was een super leuke wedstrijd en de dames hebben zich prima verweerd.

De dames hebben laten zien dat ze er veel plezier in hebben en dat er op bepaalde momentenleuk gevoetbald wordt. Dit smaakt naar meer.

We hopen in de toekomst om het 1e doelpunt te maken en samen er nog meer plezier en fun in
te krijgen.

Een trotse trainer.