Vanuit een ander oogpunt…..

Voordat we ook van het 4e elftal een paar foto's laten zien kregen we een wedstrijdverslag binnen waarin de zaken rondom het 4e eens iets anders worden belicht. Zeer aardig om te lezen en hiermee eens de zaken vanuit een ander oogpunt bekeken.

1 november 2014 : Poolster 4 - De Fivel 4

Ik verbaas me niet wanneer ik in de rust naar het voetbalveld loop en de score 4-0 op het scorebord zie staan. De gladiatoren van het vierde elftal zijn wederom aan het zegevieren. Dit maal is het slachtoffer de Fivel 4 uit Zeerijp.  Als we de bezwete ietwat rode gezichten vanuit de kleedkamer zien aankomen voor de tweede helft lijkt de sfeer zeer ontspannen. Naarmate de weken voorbij gaan komen ze zichtbaar steeds triomfantelijker het veld op.  Maar aan fanatisme ook geen gebrek, de foutjes van de eerste heft worden elkaar nog even verweten en dan klinkt het fluit signaal.

Richard, Stephan, Pieter  en Andre staan wissel en van de vaste toeschouwers begrijp ik dat Richard en Stephan ook al weer 2x gescoord hebben en dus is het tijd voor ander talent om te scoren.

Bij het doel gaan zitten blijkt een goede keus te zijn aangezien er vooral op deze helft gevoetbald wordt. Met verbazing kijk ik wekelijks naar een van de spitsen (die mij een van de oudsten lijkt) welke over een dermate tomeloze fanatieke inzet beschikt, dat ik me kan voorstellen dat zijn medespelers zouden wensen over de helft van zijn snelheid te beschikken.

Maar er zijn daarnaast ook voldoende spelers die met de visie: “Voetbal is een denksport” hun bijdrage aan het team leveren. Zet daar nog de spelers bij die wat technischer en behendiger met de bal zijn, de spelers met de visie “bloed aan de paal” en de spelers die zich al zo moe voelen van activiteiten die ze de dag/nacht ervoor hebben beleefd en je hebt een aardig gemêleerd gezelschap bij elkaar in de leeftijd variërend van 30 tot 50?

De spirit bij Poolster krijgt na een kwartiertje in de tweede helft een extra zetje wanneer Richard er weer in komt en de bal toch net iets gemakkelijker weer op de goede helft terecht lijkt te komen. En is inderdaad de tijd aangekomen dat er ander talent gaat scoren. Pieter maakt de 5-0 en JP scoort de 6-0. De heren van de Fivel komen toch een aantal keren aardig dichtbij doelman Van Dam terecht en weten uiteindelijk ook twee keer te scoren

Aangezien het de heren zo gemakkelijk af gaat lijkt het me prima om de volgende wedstrijd tegen Noordpool in te gaan met de doelstelling om iedere speler 1 x te laten scoren. Wel zo leuk voor de gemoedstoestand van al die uitgeputte (bijna) 40ers. Krijgt de ego een enorme boost van en dat maakt de man blij!

Om de mannen, die moeite hebben  dit hoogstaand voetbalspelletje bij te benen, een hart onder de riem te steken, sluit ik af met het volgende citaat:

“Voetbal speel je met het hoofd, want de bal is vlugger dan de benen”  ( J. Cruijff)

De voetbalkiekster