Veendam 1894 MB1 – Poolster MB1

De wekker gaat vroeg op de zaterdagochtend. De uitwedstrijd tegen Veendam 1894 staat op het programma. We vertrekken om half 8, en rond 8 uur staan we bij stadion “De Langeleegte”. De teleurstelling is er wanneer blijkt dat we niet in het stadion spelen. Veld 7, ergens achterin het complex is ons toneel.  De wedstrijd begint om 9 uur. We starten wat nonchalant en zijn misschien nog niet helemaal wakker. We geven Veendam iets teveel ruimte waardoor we snel tegen een 2-0 achterstand aanlopen. Gaandeweg de 1e helft beginnen we beter te voetballen. We creëren kansen en duiken steeds vaker voor de goed spelende keeper van Veendam. Deze keepster redt veel doelpogingen van onze spitsen. Het is jammer dat de aansluitingstreffer uitblijft. Zoals zo vaak is het dan ook nu zo dat als jezelf niet scoort de tegenpartij dat wel doet. Veendam loopt voor de rust uit naar 4-0. De derde goal was een mooie goal, hier kon niemand wat aan doen. Tijdens de rust is het een flinke wandeling naar de kleedkamer. Het bakje thee opdrinken, nog even de puntjes op de i door leider Cor en gauw weer terug, om op tijd voor aanvang van de 2e helft weer op het veld te staan. De scheidsrechter die wel erg vaak voor een foutieve ingooi van beide partijen fluit maar verder het erg leuk doet, fluit voor het startsein van de 2e helft.  We komen goed uit de startblokken. Onze keepster Lisanne heeft een paar goede reddingen en ook het uittrappen gaat haar steeds beter af. De verdediging met Maaike, Hanna, Grianne en Larissa staan goed te verdedigen. Ze voorkomen dat Veendam scoort en de opbouw van achteruit is goed verzorgt. Het middenveld met Marlou, Melissa en Rianne zorgen voor een goede verbinding tussen de verdediging en de aanval.  Het middenveld van Veendam krijgt geen voet aan de grond doordat ons middenveld fel  op de tegenstander zit. Hierdoor winnen we veel duels op het midden veld. De bal kan dan snel door naar faonze aanval. Daar creëren Melanie, Merel en Gerlin veel kansen. Het is jammer dat we problemen hebben om de bal in het net te krijgen. Het lukt ons niet om de keeper van Veendam te passeren. De eindstand is 4-0.  Maar als we de kansen hadden verzilverd waren we vandaag met drie punten van het veld gestapt, en was de eerste overwinning een feit geweest. Het gaat steeds beter, en als de geblesseerde Janiek en Dorine straks ook weer inzetbaar zijn zal het naar mijn idee niet lang meer duren dat de eerste drie punten bijgeschreven kunnen worden.