Verslag VR1 van 2 november 2018

VR1 pakt 6 van de 9 punten

Vrijdagavond 2 november speelden de VR1 hun laatste wedstrijden in hun poule. Poolster was hierbij gastheer en bij Tina en zoon Stef kon je terecht voor een kop warme chocomelk. Het was koud deze avond de weermannen voorspelden al een beetje vorst en het publiek was dik ingepakt.

NEC was de eerste tegenstander van de avond. Na wat gemiste kansen van onze kant kwam NEC op voorsprong. Het was duidelijk te zien dat we langzamerhand wat beter staan op het veld en voetballend gaat het ook steeds beter (7x7 is toch anders dan 11x11). De kansen voor ons waren er genoeg en dat resulteerde uiteindelijk in twee goals en dus de overwinning.

Op verzoek van onze 2e tegenstander Middelstum hebben we de pauzes 5 minuten ingekort ivm de kou. Middelstum, na de vorige ronde reeds kampioen, had een aantal andere dames in het veld staan en ze waren minder goed dan de vorige keer. Poolster hield ook in deze wedstrijd de drie punten in huis met een 3-0 overwinning.

Dan nog Farmsum, een ploeg die alle speelrondes wel een of meerdere andere speelsters op het veld hadden. Dit was voor ons de moeilijkste wedstrijd van de avond. Het spel golfde wat op en neer met vele kansen aan beide kanten. Halverwege dit potje keken we tegen een 1-4 achterstand aan. De ruggen werden nog eens gestrekt en zo kwamen we nog terug tot 3-4 en had zelfs nog een gelijkspel ingezeten maar de tijd was op.

Kor West