Voorbeschouwing: Poolster 1 – Holwierde 1

‘SuperSaturday’ in Spijk! Zaterdag 7 april staat in het teken van een groot aantal thuiswedstrijden op het sportpark Oldencate. Waar bij diverse wedstrijden de sportieve belangen groot zijn spant de wedstrijd om 14.30 uur de kroon. Titelfavoriet Holwierde neemt het op tegen de meest naaste belager Poolster.

Het paasweekend heeft weinig veranderd in de stand waardoor het verschil zes verliespunten blijft in het voordeel van de Holwierders. Er mag daardoor gesproken worden van een echt ‘zespuntenduel’ Bij een overwinning van de thuisploeg behoort een eventueel kampioenschap nog tot de mogelijkheden. Mocht Holwierde voor de tweede keer dit seizoen de sterkste te blijken lijkt de titel de mannen van Tuik eigenlijk niet meer te kunnen ontgaan. Poolster is daarnaast in een hevige strijd verwikkeld om een plek die uiteindelijk nacompetitie oplevert. Ploegen als LEO, SIOS en De Heracliden zitten op het vinkentouw en zijn misschien wel het meest gebaat bij een remise.

Het treffen levert een strijd op tussen de meest productieve aanval en de minst gepasseerde verdediging van de vierde klasse D. Daar waar Poolster al 56 keer het vijandelijke doel trof maakten de Katmisbewoners er 19 minder. Daarentegen hoefde de koploper nog maar 14 keer een doelpunt te incasseren en werd de Spijkster goalie al 26 keer verschalkt. Holwierde blijkt dit seizoen het meest stabiel en heeft maar in 5 vijf van de 16 wedstrijden niet een driepunter mogen bijschrijven. Poolster heeft al 8 keer een puntendeling of minder moeten toestaan.

De laatste keer dat de wedstrijd Poolster – Holwierde op het programma stond in competitieverband was tijdens het seizoen 1998/99 in de 3e klasse B. Holwierde won met 1-3 en kon in dit jaar ook de titel bijschrijven. Poolster mocht destijds de nacompetitie in. Holwierde lijkt de beste kaarten in handen te hebben maar het is de equipe van Danhof er natuurlijk alles aan gelegen om niet voor een tweede keer door haar buren opzij gezet te worden.

Al met al belooft het een enerverende middag te worden op Sportpark Oldencate. Wat de uitslag ook moge zijn, SuperSaturday wordt na afloop sowieso gevierd!