Wedstrijd Poolster F1 duurde helft te lang

Wedstrijd Poolster F1 duurde een helft te lang…

Met de thriller van vorige week nog in het achterhoofd maken we ons op voor een competitieronde, waarin Poolster nog geen punten heeft gepakt. Ook vandaag lukt het de jonge pupillen van Poolster niet om punten te halen in de reguliere competitie.

De scheidsrechter, die gisteravond laat de vrijwilligersavond verliet, verscheen op tijd aan de aftrap van de wedstrijd. Een scheidsrechter die vast op de wedstrijden van de F1 zit overigens en zich laat gelden en zien op onze velden. Mijn complimenten aan deze jongen!

Over tot de wedstrijd. Poolster trad vandaag aan tegen een zeer sterke tegenstander. Onstwedder Boys F1. Een leuke groep spelers die fysiek direct opvielen tegenover onze mannen. Met twee gemotiveerde leiders langs de kant straalde ook dit team, plezier en beleving uit. Prachtig. Daarnaast stonden onze vaste coaches op de gebruikelijke plaatsen. Net naar het fluitsignaal de kreten “op jagen” en “er bovenop” was iedereen klaar voor een vermakelijk eerste bedrijf. Waarin bij vlagen aardig voetbal op de mat werd gelegd. Poolster voetbalde in deze fase sterk en kwam er al snel een paar keer gevaarlijk uit. Helaas voltrok zich dat niet in een score. Na een mooie goal van de gasten was de wedstrijd open. Er was veel ruimte en er werd goed samengespeeld, hard gewerkt en goed vrij gelopen. Hier hebben we woensdag met elkaar op getraind. Een van de aanvallen leidde tot de verdiende 1-1. Een pass van Deni die op de millimeter nauwkeurig was werd beheerst binnen geschoten door Finn. Een schitterend doelpunt overigens. Ik heb van de eerste 20 minuten genoten. Lex pakte een paar schitterende ballen, Jelle en Boris wonnen elk duel en Thijn en Luc beliepen de vlanken. Ruben en Deni zorgde dat de ballen bij de juiste spelers kwamen en uiteindelijk mocht Finn de voorzetten en kansen gaan afdrukken. Dit heb ik als trainer in de eerste helft allemaal gezien!

In de rust was iedereen tevreden, er was inzet, beleving en vooral iedereen straalde plezier uit. Helaas lukte het Poolster F1 niet meer in de tweede helft. Iedereen zakte door het ijs. De organisatie was weg, de drive was weg, de duels werden verloren en bovendien het plezier verdween. Ik zag irritatie en blinde paniek. Ook de leiders en ik als trainer kon de vinger niet op de juiste plek kregen. Een verschrikkelijk moment, die je als technische staf graag zo snel mogelijk wilt vergeten. Ik wil uit deze tweede helft een speler halen, namelijk onze laatste man, die wel irritatie uitstraalde maar dit ging compenseren in heel hard werken! Dat is eigenlijk ook het enige dat je dan nog kan doen! Jelle was hierin helaas voor ons even de enige. Wat deed dit dan uiteindelijk met de stand… 1-7! Waarin ik alle lof wil uitspreken voor de tegenstander die hier goed van profiteerde, Het benutte de ruimtes fantastisch, het combineerde fijn raak en maakte de gekregen kansen af! Onstwedder Boys Gefeliciteerd met de verdiende overwinning!

Conclusie voor ons als staf is het uitzoeken van het kantelpunt en met elkaar deze wedstrijd vergeten, en wat is er niet beter dan een wedstrijd vergeten met twee heerlijke trainingen en een goed resultaat tegen SV Bedum F1… Jongens kijk naar de eerste helft en dan gaan we vanuit dat oogpunt werken aan een betere tweede! Tot woensdag!