Wedstrijdverslag JO13-1

Op een zonovergoten Oldencate vindt de wedstrijd plaats tussen vv Poolster JO13 -1 tegen SJO-DVC JO13-3.

Al vlot schiet Ian naar Lisa wiens poging wordt tegengehouden door de keeper. Mark scoort de 1-0 en maakt een knieval alsof hij het doelpunt van de eeuw heeft gemaakt. Wij juichen mee.

Er wordt flink gecoacht langs de lijn, en ik vraag me af of de jongens/ meiden het wel snappen, als alleen hun naam tig keer achter elkaar geroepen wordt. Mij wordt verzekerd dat dit zeker nut heeft, aangezien dit afgesproken werk is.

Dan is er zomaar een bal van de tegenstanders die Rick niet kon tegenhouden en is het 1-1.

Erwin wordt erop geattendeerd dat hij niet bij een theekransje zit en Ian speelt ondertussen de bal naar Lisa die met de buitenkant voet bijna scoort. Een poging van de tegenstanders wordt gered door Bas. Dan is er een actie van Ian die de 2-1 scoort.

Dimitri maakt zich los en gaat er bijna met de bal vandoor, echter, de tegenstanders omsingelen hem, waardoor het balbezit weer bij de anderen is beland. Dan worstelt Nick op een zelfde manier en krijgt Lisa de bal aan haar voeten en schiet ze ervan door richting doel. Helaas, geen goal.

De zon schijnt en de vogels kwetteren terwijl we zien dat de mannen langs de lijn ook hard werken. Er wordt gecoacht op het opzoeken van de “mannetjes”, er wordt wat gemopperd, en gejuicht. Bram heeft het druk met het mannetje, die hij in de gaten moet houden, en zo af en toe maakt hij zich los om de bal naar een medespeler te passen.

Een poging op het doel door Ian en later Lisa, maar ze willen er niet zo vaak in als het zou kunnen. Bas gebruikt zijn lichaam en knalt de bal naar voren. Maurice waagt een schot en na een vrije trap van Nick wordt er voor buitenspel gefloten en kunnen we naar de koffie.

Na de rust volgt er een kans via een corner waarbij Amber bijna via haar knie scoort . “Druk op de bal geven”, coacht de andere partij. Ik snap er soms werkelijk niks van maar mijn grote zoon souffleert wat ze bedoelen wat maakt dat ik het spel iets beter ga begrijpen. Een vrije trap voor SJO-DVC wordt door Erwin bij het doel weggekopt. De sfeer is grimmig te noemen, de overtredingen die we zien, en de reacties daarop door de spelers worden meteen de kop ingedrukt door de coaches langs de lijn.

Een vrije trap voor Ian, een mooi schot. Dan komt er een kans voor Dimitri, Maurice neemt het over, de keeper wordt omzeild en Mark scoort uiteindelijk, het is 3-1. Balbezit is er nu voor ons, Ian gooit zijn kracht in de strijd en scoort het vierde doelpunt met een enorme poeier. Dan wordt Lisa aangespeeld, ze staat niet buitenspel en ze waagt een poging, die wordt tegengehouden door de keeper. Mark scoort de 5e en de beer is los! Erwin neemt de vrije trap en scoort doelpunt 6.

De wedstrijd is afgelopen, het andere team laat de koppies hangen, en onze jongens en meiden zijn blij met hun overwinning. De trainer heeft weer inspiratie opgedaan voor de komende trainingen dus de verwachtingen voor de volgende wedstrijd liggen hoog.