Weer winst Poolster C1

Na de eerste wedstrijd tegen Scheemda uit (1-5 winst) trad het team vandaag aan tegen HSC uit Sappemeer. Lang geleden dat we deze club bij Poolster mochten ontvangen en daarom wel leuk. HSC had de eerste ontmoeting verloren maar het is te vroeg om nu al goed een beeld te krijgen van krachtsverhoudingen. Dus zelf gewoon lekker voetballen en dan zien we wel wat de uitslag na 70 minuten is.

In de ochtend voor het duel nog een pittig buitje maar vanaf 08.15 uur droog en een doorbrekend zonnetje, wat later zelfs een heerlijk zonnetje. De wedstrijdbespreking werd dit keer door de spelers zelf ingevuld want elke training en elke wedstrijd zeggen de leiders hetzelfde dus dat mag zo langzamerhand duidelijk zijn.

Poolster begon afwachtend maar dat was bij HSC ook zo. Daarom kwam de wedstrijd niet lekker op gang. Poolster speelde niet haar beste eerste kwartier, men wachtte af, bewoog veel te weinig zonder bal en combineren bleek moeizaam. De gasten hadden niet de power om de thuisploeg in problemen te brengen en rond de 20e minuut ging Gilles eens op avontuur. Hij zette zelf de aanval op en kreeg de bal in het hart van de verdediging HSC weer terug, speelde nog een man uit en schoot toen raak 1-0  Als 'beloning' mocht hij direct naar de kant voor een wisselbeurt

Poolster leek hierna wat vrijer te gaan spelen, aanvallen gingen nu over beide vleugels wat beter maar nog steeds niet zoals we het kunnen en al hebben laten zien. Aan Hjalmar lag het zeker ziet want hij speelde een puike partij. Toch ligt een aanval over Elvira wel aan de basis van onze 2e goal. Elvira gaat door op rechts en legt de bal op Wisse. Hij ziet Migèl vrijlopen, speelt hem aan en de spits doet waar hij voor staat namelijk de bal in het doel schieten 2-0

Na rust speelden we wat beter. Meer rust aan de bal, we begonnen zowaar een beetje elkaar te coachen (erg belangrijk !!) en combinaties lukten beter. Vooral Niels had het op zijn heupen en het leek wel of hij opeens het licht had gezien. We zeggen namelijk al weken dat Niels met zijn body en snelheid meer de tegenstander moet opzoeken en een actie moet maken. En dan ook zich voor de volle 100% geven en gaan! Daarna is het zaak af te werken of af te geven. Niet alleen hij maar hetzelfde wordt verwacht van Elvira of Erwin en dat hebben ze ook al laten zien. Nou, dat deed Niels de tweede helft !! Telkens zocht hij het duel en kwam er vaak langs. Hij werd beloond met een goal (3-0) nadat hij zelf goed door was gegaan. Dit gaf hem vertrouwen. De 4-0 werd door Migèl binnen geramd maar toen was het weer Niels. Zijn teamgenoten hadden direct in de gaten dat Niels in vorm was en speelden hem vaak aan. Zijn 2e goal van de wedstrijd was geen toeval en loon naar werken (5-0)

Deed HSC dan niets terug? Jawel, ook zij kregen kansjes maar Aniek verdedigde haar doel uitstekend en kon ieder schot neutraliseren. Ook Susanne, Kevin en Colin lieten achterin duidelijk zien dat er vandaag niets te halen was. Al met al weer een stabiele zege.

Volgende week gaan we in Woldendorp op bezoek om WEO te bestrijden. Met de potentie die het elftal in zich heeft kunnen we een leuke seizoenshelft draaien waarbij doelstelling nog immer is om team en individu beter te maken !