Westerlee-Poolster

Wat kan een voetbalmiddag soms toch prachtig zijn!

Heerlijk in het zonnetje op het terras zitten bij voetbalvereniging Westerlee met voor je een prachtig sportveld en naast je je mobiel met het vooruitzicht om vandaag ook eens al die klassen bij te houden waar het allemaal nog spannend zou of kon worden.
Immers o.a .de Spijksters moeten winnen om de beoogde 2e plek te behalen en we gunnen Corenos het klassebehoud zo graag.

Het zou uiteindelijk allebei lukken. (Corenos proficiat!)

Maar makkelijk ging het voor Poolster niet.
Westerlee, met onze oud trainer Guus Zantinga aan het roer, gaf het niet kado. Men kwam zelfs op voorsprong. (1-0). Poolster had echter het betere van het spel en had al enkele goede kansen verprutst alvorens Kevin Bijlsma (1-1) en Johan de Groot (1-2) en nogmaals Kevin Bijlsma (1-3) de stand weer een goede verhouding gaven.
De wedstrijd leek beslist maar in de 66e minuut kwam de thuisclub nog terug (2-3)
Zou het dan toch nog misgaan? Immers SJS stond inmiddels voor tegen SIOS en een gelijkspel zou voor Poolster niet genoeg zijn.
Guus zou het achteraf toegeven: Het kwaliteitsverschil was te groot vanmiddag en Poolster trok verdiend de drie punten over de meet.

Het vervolg is op 9 juni aanstaande met een thuiswedstrijd tegen de winnaar CSVC ( Coevorden tegen BSVV (Bovensmilde ). De winnaar is volgend jaar 3e klasser.

En die andere klassen vandaag?
Bedum promoveert, Pelikaan S (nog) niet, NEC nacompetitie (succes!), Loppersum (nog)niet (succes!) DVC red het net en ........
Ik heb genoten.
Tot 9 juni

een trouw Poolster supporter en fotografe