Zwaarbevochten maar verdiende zege C1

Na een vrij weekend stond het thuisduel tegen NEC Delfzijl op het programma. De C-ers waren op tijd op het nog frisse veld, de gasten begonnen redelijk laat de warming-up. Daar onze scheidsrechter echter ook nog de vrijwilligersavond in de benen had, was dit geen probleem. Gijs en Daan waren door blessure en ziekte absent.

In het najaar van 2015 hadden we NEC op het kunstgras in Delfzijl verslagen. De tegenstander leek vandaag wat mutaties te hebben ondergaan, of ze waren enorm gegroeid het laatste half jaar. Makkelijk ging het destijds niet en ook vandaag geen makkie.

NEC begon beter aan de wedstrijd. Het spel speelde zich met name op het middenveld af en daar waren ze de eerste fase de baas. Grote kansen voor de gasten kwamen er niet dankzij goed afstopwerk van de verdediging. Waar een schot op doel kwam kon Aniek reddend optreden. Poolster kwam daarna beter in het spel. De geelhemden kregen het middenveld weer onder controle en de duels werden vaker gewonnen waarmee het balbezit de spitsen aan het werk bracht. Met name Elvira was actief en ging vaak langs de lijn, zo vaak dat ze voor rust even tot rust moest komen en even gewisseld werd. Erwin mocht het op rechtsvoor laten zien. De laatste 10 minuten voor de pauze een aantal schoten van Migèl, Wisse en Sidney maar of de keeper van NEC lag in de weg of het schot ging net langs de verkeerde kant van de paal. Ruststand derhalve 0-0

De 2e helft hadden we even weer 5 minuten nodig om het ritme te herpakken. NEC profiteerde niet en Poolster kreeg steeds meer de overhand. Het middenveld draaide goed met Hjalmar, Wisse en Sidney die de baas waren en vaak in balbezit kwamen. Ondanks een lekker voorjaarszonnetje kregen we het niet voor elkaar om de bal in de goal te schieten. Wat spits Migèl ook probeerde, het lukte maar niet, tot zijn grote frustratie. Dan is het fijn als er iemand anders opstaat en het team op het juiste spoor zet. Niels was vandaag de man die het krachtsverschil in doelpunten wist om te zetten. Een kwartiertje voor tijd maakte hij de bevrijdende 1-0 door twee verdedigers in de luren te leggen en de uitstekende keeper uit Delfzijl te passeren. Hè hè, eindelijk ! Vijf minuten later gooide dezelfde Niels het duel op slot door op vergelijkbare wijze de 2-0 aan te laten tekenen. Omdat Colin, Kevin, Susanne en Gilles achterin de zaak dicht hielden kwamen we als winnaar uit deze leuke wedstrijd waar Poolster bij vlagen prima speelde. Volgende week mogen we het in Groningen laten zien tegen FC Lewenborg, één van de bovenste teams.

Scheids bedankt !